[DSL] "Te" trage verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• sw3at
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2022
Hallo,

Het viel mij laatst op in de config van mijn modem dat mijn DSL niet optimaal benut word.
iig, zo doet het blijken.

Line Rate 1152 Kbps(down) 192 Kbps(up)
Attainable Line Rate 1920 Kbps(down) 976 Kbps(up)

Heeft iemand een idee hoe ik dit een beetje omhoog kan krikken?
Of heeft Attainable Line Rate niks met je volledige snelheid te maken?

Gr.

Bas

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Volgens mij zit jij mega ver van de centrale... Ik denk niet dat er echt wat aan te doen is. Heb je niet wat meer specs van je verbinding? :)

• sw3at
Bedankt voor je reactie ;)

Ik kan zo gauw de login gegevens van mijn provider niet vinden om te kijken hoe snel de verbinding hoort te zijn.
Het klopt overigens inderdaad dat ik in een buiten gebied woon. Maar voor mijn download rate werd opgekrikt was mijn upload toch echt sneller...wat helaas verloren is gegaan.

En ik verwacht dat van die internet upgrade tools (troep?!?) ook niet echt helpen..

• sw3at
Kan het zijn dat ik bepaalde settings niet goed heb staan?

Verwijderd

Achterhaal eerst je abo voor je je zorgen maakt, je lijn kan max 1920k down en 976 up hebben. Als je een abo hebt van 1 mbit (zijn die er uberhaupt nog?) is er niet aan de hand. Heb je een abo van 1.5 mbit (instap surfen van hetnet bijvoorbeeld, maar ook DDSL Go van KPN etc) dan is er iets in je traject ISRA-momdem niet tof. Bekabeling upgraden naar cat5 kan dan geen kwaad en als het dan nog brak is, modem resetten, nog eens meten en eventueel je provider inschakelen om metigen e doen.. In onze kristallen bol hier op GoT zien we niets ;)

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Geef even wat meer informatie, want hier kunnen we niks mee.

Watvoor abbo heb je daar?
Wat heb je zelf allemaal gedaan, om een poging tot de oplossing te wagen?
Hoe ver zit je ongeveer van de centrale af?
Pagina: 1