Soms falend geluid

Pagina: 1
Acties:

• BudsieBuds
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem.

Allereerst doet mijn geluid op YouTube en bij andere flash toepassingen het niet.
En ja, ik heb Flash en Shockwave geïnstalleerd.

Ten tweede, kom er geen geluid uit mijn boxen als ik in mijn microfoon spreek.
Bij de Geluidsrecorder (standaard windows toepassing) zie ik wel de groene golfjes als ik erin praat, druk ik dan op afspelen... niks. :?
Ik heb de schuifjes bij de geluidsinstellingen wel goed staan volgens mij; niet op dempen en het schuifje omhoog.

Ik heb ook nog K-Lite Mega Codec Pack geïnstalleerd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. _/-\o_

Mvg,
Bas

• BudsieBuds
*bump*

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Volgens mij zijn dat 2 problemen die onafhankelijk zijn van elkaar.

Het 1e probleem lijkt me toch echt een codec kwestie. Probeer die eens opnieuw te installeren?

Voor wat betreft het probleem met de microfoon, je zegt dat je alle sliders open hebt staan, ook in de geadvanceerde weergave??(zodat je ook écht alle sliders open hebt staan ;) ).

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 13:20
Ik heb een soortgelijk probleem ook eens gehad, en toen werd mij geadviseerd K-lite weg te doen en in plaats daarvan Satsuki Decoder pack te installeren. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Wie weet helpt het bij jou ook :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• BudsieBuds
Ja, volgens mij staan alle sliders omhoog. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1617/scr1pl1.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5380/scr2tb6.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/6580/scrdj9.th.png

Ik zal het proberen de K-Lite pack te vervangen door die van Satsuki. ;)
Laat zsm weten of het heeft gewerkt.

Bas.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Bij de laatste afbeelding (fijnafstemming) staan zowel de lage als hoge tonen op minimum. Je zal dus sowieso niet veel geluid erdoor krijgen. Zet ze eens op hoog? En bij veel microfoons (zeker de wat kleinere, die bij een koptelefoon /cam / scherm etc zitten) is het de moeite om Mic Boost even aan te klikken. Probeer dat eens uit?
edit:
Typo

Overigens: Zit je mic niet voevallig op de verkeerde poort (de line-in?) Ook geen probleem, maar dan moet je die wel even selecteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Duroth op 26-10-2007 18:51 ]

• BudsieBuds
Mijn microfoon heeft een roze kabeltje en zit in het roze gaatje... lijkt me goed, toch?
Verder als je nog eens goed kijkt naar die laatste afbeelding, dan zie je dat ik die schuifjes niet kan verzetten en MIC Boost heeft ook geen nut. :S

Ik heb de Satsuki pack geïnstalleerd, maar meteen weer eraf gegooid. Ik vond het niks...
Nu heb ik de K-Lite er weer op gezet, alles werkt weer naar behoren muv de flash toepassingen.

• BudsieBuds
*bump*

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb je toevallig een (Dell?) laptop??

[ Voor 33% gewijzigd door heracles op 28-10-2007 19:25 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Je zegt dat als je met de geluidsrecorder opneemt, er wel groene bolletjes op die lijn ontstaan? Dan komt er iig wel geluid binnen vanuit de microfoon. Je instellingen (de schuifjes enzo) zien er wel goed uit. Probeer dat bestand dat je maakt met de geluidsrecorder eens op te slaan, en dan af te spelen met een ander programma? Of misschien hier te plaatsen?

Je zou anders ook eens je chipsetdrivers opnieuw kunnen installeren (updaten), hoogstwaarschijnlijk wordt je geluid (AC 97 neem ik aan) dan ook meegenomen en misschien werkt t dan weer.

• BudsieBuds
@heracles - Ja, ik heb een Dell Dimension 8400.

@Mr.Qips - Ja, en bij als je bij een flash toepassing bij instellingen kijkt, dan kun je daar je microfoon instellen en daar gaat het schuifje ook gewoon omhoog als je in de mic praat.
Als ik het opneem en afspeel in de applicatie zelf doet hij het niet, maar als ik hem dan afspeel met bijv WMP doet hij het wel.

Maar m'n grootste probleem is nog steeds dat ik geen geluid heb bij flash toepassingen.

• BudsieBuds
*bump*

• BudsieBuds
*bumpie*...

Alsjeblieft mensen, ik heb dit echt hard nodig. :X

• BudsieBuds
...

Verwijderd

Ik heb op onze acer apire 5100 ook het probleem onder xp sp2 dat er geen youtube filmpjes met geluid komen. Op andere swf en flash is er niets aan de hand, alleen youtube en googlevideo geeft die geen geluid.

Ben hier al enkele dagen aan het lezen maar krijg het niet voor elkaar. Heb de realtek audio manager al nagekeken, de sliders etc maar er is wel geluid, alleen niet bij die twee sites. Heb een update van java gedaan, ook bij macromedia geweest om de plugins opnieuw te installeren.
Geen gekke codec packets erop, dus heb eigenlijks net als topic starter ook wel wat advies nodig :)

Edit: wat me wel opvalt is dat bij elke youtube filmpje de geluidsslider telkens dicht staat, welke ik ook opnieuw probeer te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 14:45 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Probeer eens een andere browser?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:13
Dit was dacht ik een bekend probleem op Dell laptops, en misschien ook desktops. Dat weet ik niet meer.

Ik heb even gegoogeled voor je, maar ik kon het niet zo gauw vinden. Heracles vroeg ook al of je een Dell laptop had, dus misschien weet hij meer. Probeer anders even contact met hem op te nemen.

Wat ik sowieso zou proberen is even naar dell.nl te surfen, daar op support en help te klikken, downloads en drivers te kiezen, je service tag van je computer invullen, en de nieuwste geluidskaartdrivers aldaar te downloaden. Wel eerst even de oude verwijderen en dan pas de nieuwste installeren. Wie weet is het gefixt in de nieuwste drivers.

Succes.
Pagina: 1