Toon posts:

[mobo?] Win XP install op nieuw bord lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb weer eens wat.

Een nieuwe computer, met een nieuw moederbord. Specs:
  • Intel Core 2 Q6600 s775,2.4GHz,1066MHz,8MB
  • 2 x Kingston 1024 MB
  • WD Caviar Special Edition 320 GB, 7200 Rpm, 8 MB
  • Gigabyte GA-P35-DQ6 (rev. 1.x) Intel® P35 + ICH9R
  • Asus 320Mb 8800GTS PCI-E
Probleem: Alles werkt in principe goed maar zodra ik Win XP installeer, loopt de installatie vast
bij de laatste 9 minuten, op ' register bijwerken'. Uiteraard heb ik dit verscheidene keren opnieuw geprobeerd. Ook met een format van de hdd lukt het nog niet.
Verder heb ik de hdd al eens vervangen met andere nieuwe hdd's, zelfs ATA en SATA.
Ik heb al verschillende Win XP cd's én versies (alles legaal) geprobeerd, hielp ook niets.

Ik heb al contact gehad met Gigabyte of het misschien een vaker voorkomend probleem is bij het moederbord etc, maar dit was niet bekend.

Iemand enig idee?Hij blijft altijd hangen bij die laatste 9 minuten, 'register bijwerken'. Ik heb al iemand horen zeggen dat het misschien het interne geheugen is en deze eens moet vervangen, maar ik heb zo geen modules hier liggen, en moet ik er dus wat bestellen. Maar die modules wat er nu in zitten zijn ook nieuw , Kingston :?

Iemand een idee? Bedankt iig.. :)

~I

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt het geheugen ook testen in plaats van vervangen. Hiervoor heb je bijvoorbeeld memtest86. Google maar 'es.

Je voeding is ook sterk genoeg voor al deze zware componenten?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Heb je de nieuwste bios erin (iig >F4) ?

/edit: Voor de Q6600 G0 moet je trouwens F5 hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Nielson op 18-10-2007 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen getest, is goed, voeding is 450 W en de bios is F4 ..snap niet waarom het niet werkt.

:'(

Ik heb maar nieuwe geheugenmodules besteld, probeer ik dat wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe RAMmodules er in, 2 GB getest en al, en nog het zelfde probleem..
Hij blijft maar hangen bij de laatste 9 minuten van win XP install "register bijwerken' .
Ik heb 2 verschillende Win XP discs gebruikt, allebei legale versies, de een nederlands, ander engels.
Verschillende hdd's gebruikt, constant hetzelfde probleem.

Iemand nog suggesties?

~I

*Edit* Bios F5 ? ok, hoe kom ik daaraan? Geen idee hoe dat moet..

*Edit2 * Welja, nu doet alles ineens, zomaar. Onbegrijpelijk.. een paar dagen mee bezig geweest.
Gelukkig ook nog de windows versie die ik wou.
Thnx voor alle reacties iig!

_/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ik ben terug bij af. Windows deed het 3 keer, toen alleen een zwart scherm.

Ik heb die update van de bios gedownload, en het is een exe file. Hoe krijg ik deze nu in de bios, als m'n windows niet doet?

Verwijderd

op een usb stick / diskette zetten, erin proppen en opnieuw opstarten. In BIOS moet ergens een optie staan m.b.t. laden / updaten BIOS vanuit diskette / usb
Pagina: 1