Barcode automatisch in Word maken

Pagina: 1
Acties:
  • 9.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Hallo Tweakers,

Ik kom mijn heil even hier zoeken. Ik heb al gezocht op het forum alsook op verschillende ander forums. Misschien gebruik ik de verkeerde key woards maar ik kan niets vinden.

Het volgende doet zich voor; ik wil een brief schrijven een word, als het ware een gewoon standaard sjabloon:

Dhr Tweakers
Maanstraat 23
5844 LK
(barcode) <-

Nu wil ik graag daar waar ik de barcode tussen haakjes heb gezet het zo maken dat iemand van de receptie gewoon een stukje tekst kan typen, zodat men ziet wat men typt en vervolgens als hij een enter geeft of dus de foucus er af haalt dat word dit automatisch omzet naar een Code 39 font of welke font dan ook.

Is dit standaard mogelijk, misschien dat jullie mij in de goede richting kunnen duwen!

Thnx alvast!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:39
Je kan als lettertype een barcode gebruiken. Deze fonts zijn gewoon te downloaden. Het is ook mogelijk om te tekst onder de barcode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Haribotje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:45:
Je kan als lettertype een barcode gebruiken. Deze fonts zijn gewoon te downloaden. Het is ook mogelijk om te tekst onder de barcode te zetten.
Dat klopt enkel dan moet deze handmatig worden omgezet naar de barcode gezien diegene de tekst eerst duidelijk wil zien (ivm schrijf fouten) daarna mag of moet hij automatisch omspringen naar de andere font.

Nogmaals bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Volgens mij doel je op de Kix-code van TNT post. Op hun site kun je de KIX ttf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Bedenk wel dat barcodes vaak controletekens hebben en dat een barcode-lettertype dus niet zonder meer direct als tekst gebruikt kan worden. Overigens is dit met Code 39 (volgens mij) wel mogelijk.

Op deze site staan bijvoorbeeld aardige tips voor het gebruik van barcodes in Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hetgeen wat je wilt zou je eventueel kunnen bereiken met het creeeren van een Macro. Als je er voor zorgt dat je een speciaal veld aanmaakt waar de barcodes moeten komen, dan is het een kwestie van al die velden aflopen en de font aanpassen naar een van bovengenoemden.

Het impliceert overigens dat je dan wel Visual Basic for Applications ervaring moet hebben.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoek even naar het lettertype freeof9... dit 1 van de barcode-lettertype standaards

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 19-10-2007 11:19 . Reden: Same toughts, same minds Zaleman? ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Code 39 heeft enkel een asterisk als start en stop teken.
Je kan dus een code 39 font kiezen waar de eigenlijke tekst nog onder staat.
(bijvoorbeeld: http://www.idautomation.com/fonts/free/ GEEN ERVARING MEE!)

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60665

Dit zou moeten werken:
  • Ga naar http://www.squaregear.net/fonts/free3of9.shtml en download het 3 of 9 font. De font files gaan in je C:\WINDOWS\Fonts folder. Dit maakt het font beschikbaar in Excel
  • Pas voor de cel waarin je de Code 39 (of 3 of 9) wilt gebruiken het volgende aan:
    • Selecteer Code 3 of 9 als font
    • Verander de opmaak van de cel naar:
      "*"###"*"
      Dit zorgt ervoor dat een asterisk als start en stop karakter toegevoegd wordt.
Als de gebruiker een nummer intikt zal het nummer zichtbaar zijn in de invulbox bovenaan het scherm. In de cel zal de barcode verschijnen en zodra je entered zullen de start en stop karakters toegevoegd worden.

Wij gebruiken dit font hier voor officiele papieren en test prints op een standaard laser printer zijn goedgekeurd door de Canadese douane dus met de font kwaliteit zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:39
Even omhoog schoppen.
Onthoud wel dat barcode 3of9 alleen getallen accepteerd. Met barcode type 128 kan je wel tekst in de barcode zetten.
Wat ik met mijn eerste opmerking bedoelde, is dat je barcode types hebt welke een barcode heeft met de inhoud van de barcode eronder (soort van dubbel weergeven, normale tekst + barcode).
Pagina: 1