Toon posts:

E-mail server

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webserver geinstalleerd met Windows 2000. Nu heb ik de hele mik-mak geinstalleerd qua webserver » apache, php etc. Als mailserver gebruik ik Kerio Mailserver 6. Alleen het lukt me niet om het werkend te krijgen.

Ik heb een domeinnaam ***.nl en die heb ik alleen geregisteerd zonder hosting. Het domein draait op nameservers van TransIp en ik verwijs de DNS records door. Ik heb ook een MX record aangemaakt met het ip in een hostnaam gezet. Eerst een A record gecreate om het ip naar hostname te krijgen dus:

A-record: mail.domein.nl » xxx.xx.xx.xx
MX-record: 10 mail.domein.nl.

Dit was naar mijn mening voldoende. In Kerio Mailserver heb ik het domeinnaam toegevoegd en users + groepen gemaakt. Ik kan als ik ze toevoeg als POP3 account, accountgegens versturen en kijken op nieuwe e-mail. Maar ik kan niet van mijn bestaande e-mail(s) een mail versturen naar mijn e-mailserver omdat ik dan gewoon een error van postmaster terugkrijg.

Wat heb ik nog niet gedaan wat wel gedaan moet worden?

Verwijderd

Ja, melden wat de preciese foutmelding is.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Poorten open naar binnen ? Anders kan de server natuurlijk geen email ontvangen :)

Last.fm
Films!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Welke provider heb je? Er zijn d'r genoeg tegenwoordig die de SMTP-poort op slot hebben zitten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Bastien schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:52:
Welke provider heb je? Er zijn d'r genoeg tegenwoordig die de SMTP-poort op slot hebben zitten.
Probeer eerst een telnet op poort 25. Als dat werkt dan hoef je je provider niet te bellen.

Verder is het handig om inbound en outbound verkeer te configureren in je router.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En geen ip-adressen en domeinen fingeren. Als je dat doet kan niemand je goed helpen met mail problemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding, het werkt gewoon niet. En hij draait via ADSL maar het gaat mij puur voor inkomende mail, SMTP doe ik wel via de provider.

@Sader1982: Wat kan ik het beste invullen in telnet?

@CyBeR: wat bedoel je precies met fingeren?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:45:
Ik krijg geen foutmelding, het werkt gewoon niet. En hij draait via ADSL maar het gaat mij puur voor inkomende mail, SMTP doe ik wel via de provider.

@Sader1982: Wat kan ik het beste invullen in telnet?

@CyBeR: wat bedoel je precies met fingeren?
De kans dat jij eigenaar van "domein.nl" bent lijkt mij klein.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fingeren: niet *.*.*.* etc, maar de echte naam en evt. IP. Zo kan men testen.

Er zijn een heel aantal providers die inkomende SMTP dicht hebben zitten. Hiervoor bieden er een aantal een mogelijkheid om via hun servers je email te ontvangen, of je moet zelf wat regelen om de email via een andere poort dan 25 binnen te krijgen. Dus als je nu je provider geeft... :)

En je krijgt wel een foutmelding... die email die je gebounced krijgt bevat als het goed is een foutmelding. Deze is wel handig.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
domein.nl is een voorbeeld. Provider is Planet Internet. En de poorten 25 & 110 heb ik zowel TCP als UDP open staan. en fingeren doe ik niet

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Planet blockt inkomend SMTP verkeer. Zie http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=570 wat je moet doen om het wel werkend te krijgen :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:51:
domein.nl is een voorbeeld. Provider is Planet Internet. En de poorten 25 & 110 heb ik zowel TCP als UDP open staan. en fingeren doe ik niet

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.
Te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 18-10-2007 17:55 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:51:
domein.nl is een voorbeeld
[..]
en fingeren doe ik niet
Wat CyBeR bedoeld is dat je de echte domein-naam neerzet in plaats van een voorbeeld. :)

Wat is de volledige melding die je terugkrijgt van postmaster?
Dat hij failed is duidelijk, maar onder die melding staat namelijk wáárom hij failed.
(i.e.: "No such user", "Unknown host", etc ..)

edit:
Ohja, en Planet blokkeert inderdaad port 25 :+

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 18-10-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, alleen een e-mail adres Rob..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Duidelijk. Maar inmiddels blijkt dat je Planet gebruikt, en deze blokt inderdaad poort 25.

Lees de volgende post+link maar even door van Bastien, dit legt het e.e.a uit:
Bastien schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:54:
Planet blockt inkomend SMTP verkeer. Zie http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=570 wat je moet doen om het wel werkend te krijgen :)
:)

Verwijderd

Topicstarter
213.10.x.y het IP-adres van de ADSL-verbinding zoals die op internet is te zien. Je moet hier je eigen adres invullen (anders gaat de mail dus naar de eigenaar van dat adres)

Stel mijn ip-adres is: 81.205.206.163
word het dan: 213.10.206.163"?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
jouw adres is jouw adres!

als er staat vul je adres in, moet je je adres invullen.
en niet een paar cijfers plus de helft vou jouw adres...

ten minste, ik ga er vanuit dat de eerste regels van je post een qoute zijn?

gang is alles

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Je zit achter Planet en zult dus additionele DNS records moeten opgeven omdat Planet poort 25 blokt. Da's het nadeel als je bij Planet zit. Zie de eerder geposte link hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet ik aan die additionele DNS records komen dan?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Staat toch in die link?

Jij hebt nu in de DNS zone iets staan als staan: domein.nl MX 10 mail.domein.nl.

Je moet een nieuw record aanmaken met daarin: domein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl.

En dan geduldig afwachen tot de DNS-servers het verwerken en de email netjes via de mailrelay van Planet op je server wordt afgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt half, volgende probleem:
This is the mail system at host edu-smtp-01.edutel.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<info@domein.nl>: host mail.planet.nl[195.121.6.51] said: 550 5.7.1
Unable to relay for info@domein.nl (in reply to RCPT TO command)
Via hotmail en via een webmail van de fontys kan ik gewoon prima e-mails versturen naar mijn domein en mijn e-mail server ontvangt ze prima, alleen probeer ik het via mijn e-mail van de provider naar mijn domein een e-mail te sturen krijgen ik bovenstaande e-mail terug.
Waarom werkt dit niet?

UPDATE: ik heb nog wat test's uitgevoerd van verschillende e-mails en daar werkt het prima alleen niet via Onsnet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:46 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Maar heb je nu je eigen domeinnaam in die quote vervangen door 'domein.nl' of staat dat er echt? Kun je je eigen domeinnaam anders laten staan? Dan kunnen wij eens kijken of de MX-records al in de DNS-server is verwerkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 18-10-2007 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat OnsNet de wijziging nog niet heeft doorgevoerd en dat hij daarom message refused?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Dat kan ja, veel mailservers eisen dat reverse DNS voor het MX-record overeen komt, misschien werkt het over een paar uurtjes dus wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vanochtend een keer geprobeerd, net nog een keer. Hij blijft steeds dezelfde error terugsturen (Zie quote hierboven). Tevens heb ik even een MX lookup gedaan van het domein en dat klopt gewoon allemaal. Dus het is al vervangen in de DNS server
Pagina: 1