Toon posts:

Welke laptop raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een laptop kopen maar hoe langer ik naar allerlei laptop merken kijk. Hoe meer ik het probleem krijg dat ik door de bomen het bos niet meer zien.

Daarom maar een vraagje aan jullie. Met welke laptops hebben jullie goeie/slechte ervaring?

En welke raden jullie mij aan? Wat ik zoek is:
- goedkope processor
- goed beelscherm liefst 15"
- netwerkkaart + modem

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toshiba.

Modem = altijd standaard, netwerkkaartje kost 100 piek meer. Qua CPU's blaast zo'n 600 Mhz Celeron al hard genoeg voor alles wat je wilt, meer geheugen is meestal de weg te gaan.
15" TFT scherm is ongeveer gelijk aan 17" bureauscherm. Als je dat kan betalen, kan je gewoon het duurste model nemen. Een laptop met een 15" scherm zal pas vanaf 7000 piek te krijgen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, die 15" van toshiba zijn idd een goeie optie:
Vooral die Toshiba Satellite Pro 4200
http://www.toshiba.nl/tosh-internet/products.nsf/HTML/HTML5FE260DF7042067FC125699900307E3F

Alleen kan nergens de prijs vinden... Ook niet in de prijslijst :(

En euh, ik zoek een 15" scherm maar ik hoef er geen goeie processor in... (om toch niet al te duur uit te komen)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

u zoekt, wij vinden

kost dan wel 8000 piek. Ik zou dan persoonlijk een 14.1" aanraden, dat kost maar 5800 of zo, scheelt voor die ene inch extra zo 2500 piek.

• arjants
  • Niet online
Probeer het eens bij Micropoint, Goede laptops voor een goede prijs.

www.micropoint.nl

Let op de Jazz! :9~

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Zoiets misschien leuk? Is ook in Celeron 600 met 64Mb te krijgen...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Heb een Compaq Armada E500
14,1" TFT, PIII 600, 128 Mb, Win2k, lan/modem/ir onboard, optioneel LS-120 of extra harddisk of cd-rw of dvd. Standaard zit er een cd rom drive in (en een floppy natuurlijk). De nieuwere Armada PIII's hebben wel 15" TFT
http://www.compaq.com/products/notebooks/e500/index.html

Verwijderd

hmmm krijg binnen 2 weken een Dell latitude 600 Mhz CelII es kijken of het wat is........

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Sony VAIO.. Die schoppen echt kont, vooral Qua beeld kwaliteit.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ga es kijken bij www.mediamarkt.de daar heb je vette laptos voor mooie prijzen!!!!!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 09:44

PEPPI

Informatiemanager

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/5f25d2cfae812f/www.apple.com/home/images/01/powerbook01-01092001.gif

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/88d7db4cc6f2b2/www.apple.com/home/images/01/powerbook02-01112001.jpg

There's no place like 127.0.0.1

• PEPPI
  • Laatst online: 18-08 09:44

PEPPI

Informatiemanager

Technical Specifications

Processor and memory
400- or 500MHz PowerPC G4 processor with Velocity Engine

1MB backside level 2 cache on processor module; 200- or 250MHz dedicated 64-bit backside bus

100-MHz system bus

Integrated floating-point unit and 64K on-chip level 1 cache (32K data and 32K instruction)

128MB or 256MB of PC100 SDRAM; two SO-DIMM slots support up to 1GB

Storage
Internal 10GB, 20GB, or 30GB Ultra ATA/66 hard disk drive (30GB drive available in build-to-order computers) (3)

Slot-loading DVD-ROM drive reads DVD-ROM, DVD-Video, DVD-RAM, and CD-ROM discs

Communications
Built-in 10/100BASE-T Ethernet (RJ-45 connector)

Built-in 56K V.90 modem (RJ-11 connector) (6)

Optional 11-Mbps AirPort Card (IEEE 802.11 DSSS compliant) (5)

Infrared technology port (4-Mbps IrDA)

Expansion
One 400-Mbps FireWire (IEEE 1394) port (7)

Two 12-Mbps USB ports

One PC Card and CardBus slot
— Support for one Type I or Type II PC Card or CardBus card
— Support for a Zoom Video PC Card

Audio
16-bit CD-quality stereo output (minijack)

Two built-in stereo speakers

Internal omnidirectional microphone

Battery and power
50-watt-hour lithium-ion battery with integrated charge indicator LEDs provides up to 5 hours of battery life (2)

Power adapter with cable management system

Power adapter port

Security
Kensington cable lock slot

Keyboard lock

Video and graphics support
8MB of SDRAM video memory supports millions of colors on external VGA monitors up to 21 inches

Built-in 2D/3D graphics acceleration through an integrated ATI RAGE Mobility 128 video controller with AGP 2X

24-bit video output port (VGA-style connector)

S-video output port

S-video to composite adapter

Display
15.2-inch (diagonal) built-in TFT widescreen active-matrix display
— Supports millions of colors at 1152-by-768-pixel resolution
— Supports resolutions of 1152 by 768, 896 by 600, and 720 by 480 pixels at 3:2 aspect ratio
— Supports resolutions of 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio

Keyboard
Built-in full-size keyboard with 77 (U.S.) or 78 (ISO) keys, including 12 function keys, 4 arrow keys (inverted "T" arrangement), and embedded keypad

Apple trackpad
Solid-state trackpad provides precise cursor control; supports tap, double-tap, and drag capabilities

Electrical requirements
Line voltage: 100V to 240V AC

Frequency: 50 to 60Hz

Environmental requirements
Operating temperature: 50° to 95° F (10° to 35° C)

Storage temperature: -40° to 116° F (-47° to 47° C)

Relative humidity: 20% to 80% noncondensing

Maximum operating altitude: 10,000 feet

Maximum storage altitude: 15,000 feet

Maximum shipping altitude: 35,000 feet

Size and weight
Height: 1.0 inches (2.6 cm)

Width: 13.4 inches (34.1 cm)

Depth: 9.5 inches (24.1 cm)

Weight: 5.3 pounds (2.4 kg) with battery installed (1)

There's no place like 127.0.0.1

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Omnibooks van HP rulen

:9

It seemed like a good idea at the time

• Paladin
  • Laatst online: 20-08 10:54

Paladin

Play Ball!

Heb nu acer trvalemate 200txg
kon me vader toen erg goedkoop via ze werk krijgen en hij voldoet prima alleen beeld is beetje vaag qua lichtopbrengst vind ik zelf.

Sony's zijn echt zo bruut gewoon ik had hem bijna gehad maar helaas die zijn echt heel erg mooi dells zijn ook wel goed.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• warnas
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Toshiba? Heb zelf een 490XCDT en dat is echt een fijne machine, MAAARRRRR... ik moet en zal W2K draaien. Die machine is net ff te belangrijk voor me om aan een FAT32 filesystem toe te vertrouwen, plus wat andere redenen. Maar hij heeft slechts 64 MB. Beetje krap he? Dan zou je denken dat ik voor driehonderd piek een nieuw 128 MB geheugenchippie koop. Niet dus. Alleen een officiele Toshiba-chip werkt. Of ik even 900 flappen wou neerleggen. Dachut niet.

Afgezien daarvan goede ervaringen met Toshiba. Alle laptopmerken zijn duur wat peripherals e.d. betreft, dat is nu eenmaal zo.

Ik zou zelf alleen nooit een Compaq nemen want ik zie veel accuproblemen met die krengen en na pakweg zes maanden kan iedereen doodvallen van ze, ook de eerste eigenaar. Service is nul, reparaties kosten goudgeld.

En als iemand een manier weet om toch aan een bruikbare geheugenchip te komen voor mijn 490XCDT... ik word gek van dat swappen.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 19:46 schreef warnas het volgende:
Dan zou je denken dat ik voor driehonderd piek een nieuw 128 MB geheugenchippie koop. Niet dus. Alleen een officiele Toshiba-chip werkt. Of ik even 900 flappen wou neerleggen. Dachut niet.
Oh ja? Waarom kon ik de Toshiba Satellite 440CDT dan probleemloos laten uitbreiden met 64MB SODIMM geheugen van Mycom? Geen problemen ermee, hoor. Als je trouwens nog geinteresseerd bent in zo'n SODIMM module, laat het weten, want ik zat eraan te denken om de 64MB (PC66) SODIMM module in mijn Mynote 930 te vervangen door een 128MB. Maar dan wil ik nog wel wat terugkrijgen voor die 64MB die er nu inzit en waar niets mis mee is. :)

• warnas
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Op vrijdag 22 juni 2001 23:23 schreef motown het volgende:

[..]

Oh ja? Waarom kon ik de Toshiba Satellite 440CDT dan probleemloos laten uitbreiden met 64MB SODIMM geheugen van Mycom? Geen problemen ermee, hoor. Als je trouwens nog geinteresseerd bent in zo'n SODIMM module, laat het weten, want ik zat eraan te denken om de 64MB (PC66) SODIMM module in mijn Mynote 930 te vervangen door een 128MB. Maar dan wil ik nog wel wat terugkrijgen voor die 64MB die er nu inzit en waar niets mis mee is. :)
Ik hoop maar dat je dit leest, want ik kan nergens een adres van je vinden. Ik ben wel geinteresseerd in die chip, al heb ik al eens met een of andere schimmige 'handelaar' een aantal geheugenchips uitgeprobeerd en die werkten geen van alle (tenminste, niet in mijn laptop). Dus ik heb alleen interesse als je in de omgeving van Amsterdam woont en we dat ter plekke bij jou op de keukentafel uit kunnen proberen. Dan vind ik 100 piek voor die chip niet te duur.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Inderdaad prachtig die MAC laptop, maar heb je de prijs gezien??

Ik vind nog steeds Dell notebooks een prima value for money..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=2700

Hiermee ben ik nu aan het internetten voor ongeveer 4700,- en dan heb je die shit die op de site staat met een PIII800, DVD, 14,1 inch, 15GB, 64Mb intern owja en ook nog een tas :)

Ik heb m nu al een week ofzo en hij bevalt me goed! Gekocht bij computerland in Arnhem.

edit:

owja en ook nog een intelly eye muisje van M$, die is vooral handig als je bv met je laptop in bed ligt te internetten of op de bank ofzo :)
Pagina: 1