[RIS] XP Installatie laadt SATA drivers niet

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Dell Latitude D630 notebook staan, waar ik een Windows XP image via het netwerk (PXE boot) wil op zetten met behulp van een RIS server.

De image is ooit gemaakt voor de D620 notebook, en in de D630 zit net wat andere hardware. Eerst kreeg ik al een melding dat er geen netwerkverbinding gemaakt kon worden, door de Broadcom netwerkdriver bij de image te zetten gaat dat nu goed. Alleen stuit ik nu op een ander probleem...

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden. Etc etc...

Nu vermoed ik dat de SATA driver in textmode geladen moet worden. Na enig speurwerk ben ik eruit dat het een Intel ICH8-M chip is met geintegreerde SATA/RAID controller. De drivers hiervan van de Dell site gehaald, en erin gezet met behulp van deze beschrijving van Intel en deze van Microsoft. Er verandert niets en de melding blijft het zelfde... Ik heb al van alles geprobeerd. De $oem$ map binnen de i386, buiten de i386, in de XP "hoofdimage", in de D620 riprep map, ristndrd.sif aanpassen, riprep.sif aanpassen. Allemaal geen enkele verandering. Allerlei forums en guides op het internet al nagespeurd maar geen resultaat. Iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet ik vanavond even kijken hoe mijn ICH5R layout er ook weer uitziet.
Als de driver in ieder geval wel met het handje werkt (usb floppy) dan werkt die methode in ieder geval.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erik1
  • Niet online
Met een USB floppydrive en een windows CD erin werkt het wel met de driver die ik gebruik, dus ben benieuwd d:)b

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eens precies waar welke files staan in jouw setup (geef gewoon de volledige paden - dus bv. \\server\reminst\setup\english\images\delld630\$OEM$\Textmode etc)? :)

Verder - je hebt je .SIF file aangepast vermoedelijk, maar heb je hierin ook alle mogelijke combinaties voor die SATA/RAID controller gezet. Alle mogelijke opties kan je opzoeken door je TXTSETUP.OEM te openen, en dan onder de section 'scsi' te kijken, je ziet dan bv. zoiets:

iaStor_ICH7DH = "Intel(R) 82801GR/GH SATA RAID Controller (Desktop ICH7R/DH)"
iaAHCI_ICH7R = "Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller (Desktop ICH7R/DH)"

Dan neem je dus vervolgens in je .SIF file het volgende op:
[MassStorageDrivers]
"Intel(R) 82801GR/GH SATA RAID Controller (Desktop ICH7R/DH)" = "OEM"
"Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller (Desktop ICH7R/DH)" = "OEM"

? :)

• Erik1
  • Niet online
Ik ben inderdaad ook bezig geweest met de entries uit TXTSETUP.OEM, maar uiteindelijk is het domweg opgelost door in de BIOS de SATA operation mode van AHCI naar ATA te zetten, waar de XP setup wel standaardondersteuning voor heeft :) Het zal misschien heel iets performance schelen maar de laptop is toch ruim snel genoeg voor waar hij voor gebruikt zal worden...