Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB 2005]Op knop klikken vanuit ander form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik kom er niet uit.

Voor een test-modus van mijn programma wil start ik vanuit een formulier een ander formulier. Automatisch worden de tekstvelden van dit formulier gevuld. Nu heb ik een knop 'btnVerwerken' en ik wil dat daar automatisch op geklikt wordt. Hierdoor kan er zo 'echt' mogelijk getest worden. Is dit mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit doen?

btnVerwerken.select werkt niet helaas.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

performClick() ?

Maar die button is private, dan zou ge de modifier op public moeten zetten, wat ranzig is, of liever, een functie errond schrijven.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
THNKS!!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je zo echt mogelijk wilt testen, dan doe je dat helemaal met een extern programma.
Via de windows API kan je de handle van het form wel op zoeken, daarmee kan je dan de handle van de button opzoeken en dan stuur je daar dmv PostMessage(handle,....) een mouseclick ofzo naar toe.

Alles kan stuk.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Eventueel is er nog iets met reflection te doen maar dat is een hoop moeite om netjes voor elkaar te krijgen hoewel het IMHO netter is dan Win32 API messages naar het form slingeren :)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nog netter is gewoon de juiste tool voor de juiste job gebruiken ;) Waarom geen nUnit ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Omdat NUnit geen UI test ? :)
(Althans, ik ga ervan uit dat de UI moet getest worden, als je echt de logica wil gaan testen pak je beter NUnit; als je de presentatie-laag wilt testen heb je er ook wel een tool voor, maar ik kan zo ff niet op de naam komen....

https://fgheysels.github.io/

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@RobIII: wat whoami al zegt :P

@whoami: mja iets met Automation oid.

MSDN roept er ook iets over en nog iets

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1