Dell Inspiron 8100 aan/uit knop en keyboard werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:34
Hallo,

De aan/uit knop en het toetsenbord van mijn Dell Inspiron 8100 laptop werken niet meer. Mijn vader heeft precies dezelfde laptop, maar als ik de toetsenborden vervang, doet hij het nog steeds niet. Ook als ik het printplaatje waar de aan/uit knop op zit vervang, doet deze het nog steeds niet.
Ik kan de laptop nu alleen gebruiken als ik de accu eruit haal en er vervolgens weer in doe (dan schakelt hij zichzelf in) en met een extern toetsenbord :( .

Iemand hier misschien ervaring mee?

Edit: ik krijg nu de melding "Keyboard Data Line Failure", wat betekent dat de keyboard controller chip kapot is. Alleen weet ik niet waar die zit. De aan/uit knop doet het nog steeds niet, ik moet 'm nu inschakelen door de accu eruit en er weer in te doen.

Edit 2: Zou het misschien mogelijk zijn om het toetsenbord wat in de laptop zelf zit op een usb poort aan te sluiten?

Edit 3: BIOS update gedaan, geen resultaat. Ik heb met de bijgeleverde Dell Diagnostics de keyboard controller gecontroleerd, maar hij zegt dat alles in orde is.

Als ik trouwens een toets indruk, hoor ik een pieptoon maar gebeurt er verder niets. Als ik in Windows een paar toetsen indruk, even wacht en de muis beweeg, is het net of er de hele tijd op de linkermuisknop gedrukt wordt. Dit houdt na een paar seconden weer op.

[ Voor 46% gewijzigd door jacobras op 18-10-2007 20:32 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• jacobras
Het schijnt dus dat het moederbord kapot is. Zou het mogelijk zijn om het moederbord van een Dell Inspiron 8200 te gebruiken ipv 8100? Deze is namelijk wel te krijgen.

• jacobras
Hm, ik krijg nu niet meer de "Keyboard Data Line Failure" error, maar het toetsenbord werkt nog steeds niet. Tussen de toetsen zit trouwens een knuppeltje waarmee je de muis kunt besturen. Deze werkt wel, terwijl het toetsenbord en het knuppeltje op dezelfde kabel zitten. Zou het misschien een softwarematig probleem kunnen zijn?