Toon posts:

[XP] Extern bureaublad met 2 computers in LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers :)

Ik zit al een tijdje te knutselen aan mijn netwerk hier maar ik krijg het niet aan de gang.
We hebben hier internet + bellen van KPN dus met een Experia box, deze staat in de meterkast.
Hier zitten 4 poorten op wat ik ook allemaal gebruik, poort 1 gaat naar een andere kamer waar een pc staat, dit geld ook voor poort 2 en 3.

Nu gaat vanuit poort 4 een kabel naar de zolder waar een router staat. Ik heb op de zolder 2 pc's staan en het was alleen mogelijk om er maar 1 kabel naartoe te trekken dus heb ik er een router tussen geplaatst die ik nog had liggen. (ik weet dat dit niet echt een goede keuze is omdat deze ook weer andere IP adressen gaat uitdelen).

Nu is het de bedoeling dat ik vanuit de PC op poort 1 van de experia box de 2 pc's op zolder kan overnemen. Dit werkt dus niet, ik kan wel met de pc van poort 1 de pc op poort 2 overnemen van de experiabox. Dit doe ik door gewoon het lokale IP van de pc's in te drukken.

Het probleem is denk ik dat de experiabox werkt met 192.168.2.xxx en de router met 192.168.1.xxx
Ik kan dus niet vanuit de PC op poort 1 bij extern bureaublad het lokale IP indrukken van de PC's op zolder dan krijgt hij geen verbinding.

Toen heb ik even iets geprobeerd:
De router op zolder zit op poort 4 van de experiabox, de router krijgt het ip 192.168.2.5 op de experiabox. In de experiabox doe ik de poort voor externbureaublad forwarden naar 192.168.2.5.

Vervolgens doe ik in de router op zolder de poort forwarden naar een PC die daar staat bijvoorbeeld 192.168.1.101. Als ik nu op de PC van poort 1 (op experiabox) bij extern bureaublad het volgende IP adres ingeef: 192.168.2.5 dan kom ik uit op een PC op zolder (192.168.1.101)

Maar mijn vraag is nu hoe kan ik nu de andere pc overnemen op zolder? (192.168.1.102)
Want ik heb in de router gezegt link extern bureaublad door naar 192.168.1.101 anders werkt het niet.

De experiabox forward externbureaublad gewoon naar de router toch? en daar doe ik dan iets fout denk ik.

Als ik in de router die forward naar 192.168.1.101 weglaat dan kom ik nergens omdat de router niet weet voor welke pc de remote sessie is. (Dit komt omdat ik bij externbureaublad de naam van de router opgeef en geen pc (192.168.2.5).

Kan ik de router niet als hub instellen? zodat die gewoon verder gaat met 192.168.2.xxx uitdelen?
De router is een Sitecom Wireless broadband router.

Ik hoop dat jullie iets van mijn verhaal snappen het is vrij moeilijk uit te leggen :|
Ja ik heb al gegoogled en search maar mijn probleem ben ik niet tegengekomen :z

Iemand tips?

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Je kan een switch kopen of je router als switch gebruiken: steek de kabel van poort 4 op je Experia box in een LAN poort (dus NIET de WAN poort) van je router en zet de DHCP in je router uit. Nu werkt je router als een switch en krijgen alle PC's achter de router een IP-adres van de Experia (dus in dezelfde range als je andere PC's)!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt ook nog! :*)
Had ik dat geweten dat het zo makkelijk was :D

Gewoon even kabeltje omprikke en DHCP uitzetten is alles :>

Bedankt bram _/-\o_