Hey, iedereen zal wel tweakui kennen, een leuk tooltjeom vanuit een scherm meerdere windows instellingen te veranderen.
Echter is dit programma toch redelijk beperkt, en bovendien niet echt gebruiksvriendelijk.
Kennen jullie nog programma's die uitgebreider zijn dan tweakui, en die het leven veel gemakkelijk maken?
BTW: ik heb net een windows instalatie achter de rug, en er zijn dan nog taloze dingen die beter anders waren default waren. ik zou natuurlijk van alle de registerwaarden kunnen opsozken, maar ik zoek een gebruiksvriendelijk programma.
---nu gaat dat als volgt --
startmenu aanpassen => meer iconen, smalle iconenen, uitklapbare menu...
Windows Search aapassen => weg met die hond, alles instellen op geavanceerd..
Run control userpasswords2 => automatisch aanmelden (administratorrechten wegnemen)
Configuratiescherm: gebruikers => Welkom scherm niet weergeven, snelle gebruikerswisseling uitschakelen
computer eigenschappen => kritieke fouten niet weergeven
Computer:eigenschappen Prestaties => aanpassen naar wens
Securitycenter : waarschuwingen niet weergeven (uitschakkelen)
Bureaublad: niet opruimen om de 60 dagen, pictogrammen weergeven
Computer: manage =>Services => aanpassen naar wens
Nog wat programma's en skins instaleren
extra's => Mapopties nog wat aanpassingen (folder =>explore)
En nu ben ik zeker nog dingen vergeten..
Maar ik eindig met:..
Een systeemherstelpuntmaken
10-20 minuutjes werk, maar
nu dat is ongeveer 10 minuten werk, maar zo irritant dat ik op zoveel verschillende lokaties dingen moet gaan instellen. Bij een logisch concept zou je alle instellingen moeten kunnen doen via het controlpanel. Dat zou veel sneller zijn, en ik zou niet vergeten iets nog aan te passen.
Echter is dit programma toch redelijk beperkt, en bovendien niet echt gebruiksvriendelijk.
Kennen jullie nog programma's die uitgebreider zijn dan tweakui, en die het leven veel gemakkelijk maken?
BTW: ik heb net een windows instalatie achter de rug, en er zijn dan nog taloze dingen die beter anders waren default waren. ik zou natuurlijk van alle de registerwaarden kunnen opsozken, maar ik zoek een gebruiksvriendelijk programma.
---nu gaat dat als volgt --
startmenu aanpassen => meer iconen, smalle iconenen, uitklapbare menu...
Windows Search aapassen => weg met die hond, alles instellen op geavanceerd..
Run control userpasswords2 => automatisch aanmelden (administratorrechten wegnemen)
Configuratiescherm: gebruikers => Welkom scherm niet weergeven, snelle gebruikerswisseling uitschakelen
computer eigenschappen => kritieke fouten niet weergeven
Computer:eigenschappen Prestaties => aanpassen naar wens
Securitycenter : waarschuwingen niet weergeven (uitschakkelen)
Bureaublad: niet opruimen om de 60 dagen, pictogrammen weergeven
Computer: manage =>Services => aanpassen naar wens
Nog wat programma's en skins instaleren
extra's => Mapopties nog wat aanpassingen (folder =>explore)
En nu ben ik zeker nog dingen vergeten..
Maar ik eindig met:..
Een systeemherstelpuntmaken
10-20 minuutjes werk, maar
nu dat is ongeveer 10 minuten werk, maar zo irritant dat ik op zoveel verschillende lokaties dingen moet gaan instellen. Bij een logisch concept zou je alle instellingen moeten kunnen doen via het controlpanel. Dat zou veel sneller zijn, en ik zou niet vergeten iets nog aan te passen.