Toon posts:

HD probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende probleem
ik heb 2 harde schijf eentje wil ik op slave en eentje op master wat heb ik ervoor nodig

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
wouw, wat een startpost jong

je moet de jumpers goed zetten op de ide schijven...

Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/howto/20051125/images/hdd_jumper_ma.jpg

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou eerste eens kijken welk type interface de schijven gebruiken: P-ATA, S-ATA of misschien wel SCSI. In het geval van een P-ATA hardeschijf deze dien je Master en Slave in te stellen met jumpers. De schijf die geheel op het uiteinde van de kabel zit hoort over het algemeen als master gejumperd te zijn en de tweede schijf als slave.

S-ATA kent daar in tegen geen Master en Slave configuratie en bij SCSI werk je met verschillende ID's. Maar ik zou, als ik jou was, eerst eens de FAQ van dit subforum gaan doornemen, want ik kan niet echt zeggen dat je zelf al veel geprobeerd hebt te vinden aan informatie, tenminste als ik jouw OP zo lees....

Dus voordat je een slotje krijgt van een MOD-je zou ik eerst eens gaan lezen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

je kan er jumpers zetten in de 2de hardeschijf dan moet ie het doen maar kijk ook of je bios instelling goed zijn dat je secondairy station aan heb staan dan moet die werken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Welkom op GoT :)

Helaas heb je meteen een slechte binnenkomer. Dit soort topics zijn namelijk niet de manier waarop we hier op GoT werken. We verwachten wel enige eigen inzet voordat je een topic opent. Dit soort dingen kun je zelf makkelijk uitzoeken door even wat onderzoek te verrichten (zoals het lezen van de sticker op je harddisks, of even een kijkje nemen op de support site van de fabrikanten).
Waarschijnlijk heb je het antwoord dan nog vele malen sneller dan er een topic voor te starten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Twynn op 18-10-2007 16:28 ]

Dit topic is gesloten.