Ik loop stage bij een groot productiebedrijf en voer hier een onderzoek uit naar de toepasbaarheid van server consolidatie. Ik zit te denken aan virtualisatie m.b.v. vmware. Momenteel breng ik de huidige IT infrastructuur in kaart. Ik heb alle 'statische' gegevens (type server e.d.) al verzameld en ben nu de servers aan het monitoren om inzicht te krijgen in de bezetting van de verschillende servers. Aan de hand van die gegevens wil ik een beeld krijgen van de nieuwe situatie en de benodigde hardware.
Daarnaast wil ik aantonen dat een hoop servers (dit vermoed ik althans) niet efficient draaien en weinig gebruik maken van beschikbare recources (te dikke cpu , teveel memory e.d.). Nu kan ik dit allemaal wel ff zo verzinnen, maar ik wil het eigenlijk goed motiveren.. Dus nu is me vraag; waar vind ik gegevens over acceptabel gebruik van cpu/memory/disk i-o e.d.van servers?
Iemand een idee?
Daarnaast wil ik aantonen dat een hoop servers (dit vermoed ik althans) niet efficient draaien en weinig gebruik maken van beschikbare recources (te dikke cpu , teveel memory e.d.). Nu kan ik dit allemaal wel ff zo verzinnen, maar ik wil het eigenlijk goed motiveren.. Dus nu is me vraag; waar vind ik gegevens over acceptabel gebruik van cpu/memory/disk i-o e.d.van servers?
Iemand een idee?