zichtbaar zijn in het netwerk via een andere PC

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://theplace.dommel.be/lala.jpg

Alle computers kunnen in het netwerk kijken onderling. maar mijn Mediacenter met alle muziek is alleen maar zichtbar voor PC1 die dus ook direct is aangesloten op de mediacenter.
Waarom kunnen de andere in mijn netwerk geen verbinding maken met mijn mediacenter? is daar een oplossing voor? ik weet dat een FTP server opzetten een oplossing zou kunnen zij n maar ik wil het gewoon in mijn netwerk krijgen. zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het komt doordat PC 1 en je Mediacenter in een andere range zit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Je mediacenter heeft toch een ander IP adres(range)? Kan je hem niet direct koppelen aan je router?

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 18-10-2007 13:52 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• sn33ky
kromme schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:52:
Je mediacenter heeft toch een ander IP adres(range)? Kan je hem niet direct koppelen aan je router?
dat is het probleem mijn mediacenter staat even ver van mijn modem/router dan mijn PC1 mijn mediacenter heeft een b wireless netwerk kaartje en kan het draadloos netwerk niet vinden en mijn PC1 heeft een G wireless netwerk kaartje en heeft goed ontvangst. als ik mijn draadloze b netwerkkaart nu werkende kon krijgen dan hadden we geen probleem. WPA-PSK beveiligd en mijn wireless router staat op zowel B als G in "mixed" mischien dat daar een oplossing voor is?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ander netwerkkaartje kopen dan maar of zorgen dat de instellingen correct staan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sn33ky
Ik heb nu beveiliging uitstaan omdat mijn B kaartje alleen maar WEP beveiliging aankan.
heb beveiligd met mac-adress restriction. maar nog steeds vind ik helemaal geen netwerk. ik ga me mediacenter of router eens verhuizen en kijken of hij dan wel iets kan vinden

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

en je heb je mediacenter nu met kabel gekoppeld aan pc1?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 14:14
Indien je winxp gebruikt op pc1 even een bridge maken tussen de 2 netwerkkaarten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zou zelf gewoon een ander draadloos pci kaarje kopen en die in het mediacenter zetten. Ben je in een keer van al het gezeur af en zo duur zijn die nu ook weer niet tegenwoordig.

De beveiliging naar WEP zetten i.c.m. mac filtering zou ik niet doen. Simpelweg omdat ik dat beveiligingsrisico niet zou nemen voor de geringe prijs van een nieuw netwerkkaartje!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beide kaarten bridgen .. htpc op dhcp /goed adres . klaar

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 18-10-2007 21:44 ]

Iperf

Pagina: 1