[2003] Documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 12:34
Probleemomschrijven:
Gebruikers krijgen de map met alle userfolders i.p.v. hun eigen userfolder.De userfolders zijn gekoppeld aan de driveletter M:/.
Het probleem kwam in eerste instantie doordat er in de GPO een logon script gebruikt werd. Nadat dit logon script verwijderd was, was het probleem weer weg.

Wat ziet de client:

Wanneer een gebruiker op "Mijn Documenten" klikt
kKrijgen ze een lijst met alle userfolders. Ze hebben geen recht om deze in te zien. Alleen hun eigen map.
Normaal gesproken kom je direct in je eigen map terecht.

Verder was het opmerkelijk dat niet alle gebruikers hier last van hebben.

mvg,

Snyder

[ Voor 43% gewijzigd door Snyder op 10-10-2008 08:52 . Reden: update ]

Knowledge is my Weapon

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Iets gewijzigd in je GPO?
Welk OS gebruiken de clients?
Staan er foutmeldingen in je event log?

• Snyder
Niks veranderd in GPO

OS van client - Windows XP Pro SP2

[ Voor 21% gewijzigd door Snyder op 18-10-2007 13:58 ]

Knowledge is my Weapon

Verwijderd

Heeft een user (met probleem) dit ook als hij/zij aanmeldt op een andere pc ?
en omgekeerd, een user die geen problemen heeft op een pc waar de user wel problemen heeft?

• Snyder
ja, Hij/Zij hebben het probleem ook als ze op een andere pc aanmelden.

Knowledge is my Weapon

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snyder schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:36:
Niks veranderd in GPO

OS van client - Windows XP Pro SP2
Toevallig nog ergens Windows 2000 dozen (terminal servers desnoods) rondhangen?
Daar is dat namelijk anders geregeld, en de Folder Redirection GPO voor XP heeft daar dan ook een aparte setting voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snyder
Nope, hebben we niet :-)

Knowledge is my Weapon

Verwijderd

Rechten in eerste opgaande dir toegewezen?
of op userfolders zelf?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk toch maar eens goed na welke settings er precies via policies worden uitgedeeld (gpresult, of via GPMC reporting) dan.

Dat jij "Niks veranderd in GPO" zegt is wel heel stellig namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het gekste is dat niet alle gebruikers dit probleem hebben..
Ga op zoek naar het verband :) T zal vast niet willekeurig zijn, er moeten overeenkomsten/verschillen zijn

Verwijderd

en de hamvraag, hoe koppel je hun m: schijf? Script, via ADUC of policy? En wat is daar dan ingevuld?

• Snyder
Probleem is inmiddels verholpen :)

een script voor het uitlezen van de hardware voor ons heldesk programma zorgde voor deze problemen ( topdesk )

Knowledge is my Weapon

Verwijderd

Even een update over dit probleem, want ik liep er deze week weer tegenaan(topic is geopend door een colega van me).
Probleemomschrijven:
Gebruikers krijgen de map met alle userfolders i.p.v. hun eigen userfolder. Dit kwam in eerste instantie doordat er in de GPO een logon script gebruikt werd. Nadat dit logon script verwijderd was, was het probleem weer weg.

Afgelopen week heb ik een eenvoudig (batch) logon script geschreven welke er voor zorgt dat gebruikers allemaal de zelfde normal.dot(m) sjabloon voor word 2003/2007 krijgen. Tijdens het testen van dit script verdween mijn "Mijn Documenten" weer en kreeg ik een lijst met alle userfolders.
Logon script weggehaald, probleem weer weg.

Verder was het opmerkelijk dat niet alle gebruikers hier last van hebben. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de gebruikers die lokaal admin zijn, het probleem niet hadden. Ook kwam ik er achter dat wanneer je bij 'normale' gebruikers, gebruikers die dus lokaal geen admin zijn, de hoeveelheid schijfruimte voor off-line bestanden vergroot, het probleem ook weg gaat.

Een 'workaround' is dus om de hoeveelheid schijfruimte voor off-line bestanden te vergroten, maar dit verklaard het probleem nog niet helemaal.

Ik begrijp het verband van logon scripts met de oplossing van de schijfruimte van offline bestanden niet.

Zijn er anderen die ook dit probleem hebben (gehad) of mij iets meer duidelijkheid kunnen geven?

We maken gebruik van een W2k3 domein controller met XP clients. Offline cashing voor userfolders is ingeschakeld. Het gebruikte logon script voegt een aantal keys toe aan het register en schrijft 2 bestanden (normal.dot en normal.dotm) van totaal max 475Kb naar "%APPDATA%\Microsoft\Sjablonen".

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:07:
en de hamvraag, hoe koppel je hun m: schijf? Script, via ADUC of policy? En wat is daar dan ingevuld?
nog steeds de hamvraag ;)

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:52:
[...]

nog steeds de hamvraag ;)
Over het hoofd gezien: ADUC;
Bij de userproperties in ADUC koppel ik M:\ naar \\servernaam\userfolders$\%username%\
En dan op het werkstation ff rechtermuisknop op Mijn Documenten en dan de locatie van de doelmap wijzigen in M:\.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 13:14 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat is er dan ingevuld: M: \\Server\Share\%Username%\ :? Never mind ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 14-07-2008 13:15 ]

• _H_G_
En zeker weten niks in de gpo's staan? als je beide geconfigureerd zou hebben, dan zou het de vreemde verschijnselen nog kunnen verklaren.

Als er verschil is tussen gebruikers:
- je zou eens kunnen kijken wie er eigenaar is van de verschillende mappen
- de omleiding van Mijn Documenten in de betreffende policy configureren (met UNC pad verwijzing) en niet handmatig per systeem

[ Voor 3% gewijzigd door _H_G_ op 15-07-2008 11:27 ]

Verwijderd

_H_G_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:24:
En zeker weten niks in de gpo's staan? als je beide geconfigureerd zou hebben, dan zou het de vreemde verschijnselen nog kunnen verklaren.
In de GPO
Userconfiguration --> Windows Settings --> Folder redirection --> My Documents -->
Basic (Redirect everyone's folder to the same location) Path: M:\
Options:
Grant User exclusive rights to My Documents (enabled dus)
Move the contents of My Documents to new location (ook enabled)
Policy removal behavior : Leave Contents
Als er verschil is tussen gebruikers:
- je zou eens kunnen kijken wie er eigenaar is van de verschillende mappen
- de omleiding van Mijn Documenten in de betreffende policy configureren (met UNC pad verwijzing) en niet handmatig per systeem
Owners:
De directory //server/userfolders/username wordt ge-owned door Administrator ;)
Directories en files daar in zijn allemaal van de betreffende user.

Ik snap alleen het verband met de logon scripts niet.

• _H_G_
Je zei eerst dat je rechtermuisknop op Mijn Documenten gebruikte, maar nu geeft je de bestaande policy aan die het voor je doet?

Anyway, zelf niet zo kapot van redirecten naar drive-letters. Weer een extra afhankelijkheid er tussen of je redirect wel/niet slaagt. Werkt de documenten map wel goed met een unc pad in je gpo?

over de rechten: Kreeg een beetje het gevoel alsof je de ene keer de usermap met het handje aanmaakt en de andere keer het overlaat aan de server. Misschien kon je de oorzaak dan wat gemakkelijker vinden.

Verwijderd

_H_G_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:19:
Je zei eerst dat je rechtermuisknop op Mijn Documenten gebruikte, maar nu geeft je de bestaande policy aan die het voor je doet?
De GPO zou het moeten doen, maar doet het niet. ofzo :/
Anyway, zelf niet zo kapot van redirecten naar drive-letters. Weer een extra afhankelijkheid er tussen of je redirect wel/niet slaagt. Werkt de documenten map wel goed met een unc pad in je gpo?
Nope, dat werkt dus niet lekker. Ben zelf ook niet zo kapot van redirecten naar drive letters, zoals je zegt, je bent dan afhankelijk van (te) veel punten voor het wel of niet slagen van het redirecten etc.
Maar het is niet aan mij om te beslissen hoe dat gedaan wordt hier. Ik ben een vakantie kracht, die nog eens een extra keer naar wat problemen kijkt.
De reden van het redirecten naar een netwerkschijf ipv share is dat gebruikers dan geen netwerk share adres in de adres balk zien.
over de rechten: Kreeg een beetje het gevoel alsof je de ene keer de usermap met het handje aanmaakt en de andere keer het overlaat aan de server. Misschien kon je de oorzaak dan wat gemakkelijker vinden.
De server maakt de usermappen aan. Daar doen wij niets aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 12:00 ]

Pagina: 1