Ruis op tv bij afspelen dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 17:27
Goeiemiddag,

Mijn vriendin is vorige week met een 81cm Philips LCD tv thuisgekomen (ik heb DE ideale vrouw gevonden!!!).

dat ding is GEWELDIG...lekker groot...MOOI beeld...goed geluid en kan niet wachten tot ik eindelijke die digitale TV van UPC (schaam) binnenkrijg. Alles is op zich ok maar ik heb nogal wat ruis op het beeld zitten als ik een dvd bekijk via mijn dvd speler. Ik heb met mijn dvd speler nooit last gehad van iets dergelijks op mijn oude crt tv. Nu heb ik recent al een nieuwe scartkabel gehaald die van veel hogere kwaliteit is maar ook dit lost het probleem niet op. De ruis blijft precies hetzelfde.

ik heb dit bij een vorige lcd tv die ik tijdelijk gehad heb ook gehad. De ruis is voornamelijk te zien als het beeld zwart is. Het zijn twee balken met wat ruis die van onder tot boven over het beeld schuiven.

Iemand toevallig enig idee?

Thanks alvast voor de aandacht.

groeten Rob

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• FJMT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02-2025
Verrticaal bewegende balken zijn meestal het gevolg van een zgn. aardlus, dwz het aarden van een circuit naar verschillende aardpunten tegelijkertijd. Haal eerst de coax eens los. Als daarmee je probleem is verdwenen, dan ben je waarschijnlijk geholpen met een mantelstroomfilter. Ook kan de oorzaak zijn gelegen in het aansluiten van je componenten op diverse wandcontactdozen/groepen.

Dat je het euvel wel ziet bij een LCD, maar niet bij een CRT is wellicht te wijten aan perceptuele aspecten waardoor analoge ruis sterker opvalt op een LCD TV. Eventueel kan de sharpening en andere processing in LCD tv's hier nog een extra nadelige factor blijken.

succes!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je voor DVD-speler? Oorzaak van slechte wergave zit vaak in de bron en niet zozeer in de weergever namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• boomr
FJMT schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:19:
Verrticaal bewegende balken zijn meestal het gevolg van een zgn. aardlus, dwz het aarden van een circuit naar verschillende aardpunten tegelijkertijd. Haal eerst de coax eens los. Als daarmee je probleem is verdwenen, dan ben je waarschijnlijk geholpen met een mantelstroomfilter. Ook kan de oorzaak zijn gelegen in het aansluiten van je componenten op diverse wandcontactdozen/groepen.

Dat je het euvel wel ziet bij een LCD, maar niet bij een CRT is wellicht te wijten aan perceptuele aspecten waardoor analoge ruis sterker opvalt op een LCD TV. Eventueel kan de sharpening en andere processing in LCD tv's hier nog een extra nadelige factor blijken.

succes!
THANKS voor je reactie!!! probleem is inderdaad opgelost door de dvd speler simpelweg in een ander stopcontact te stoppen. GEWELDIG:)

Ik had deze voorheen in een stekkerdoos zitten samen met 2pc's, mengpaneel, monitoren, audio installatie, 2 hollogeen lampjes, nokia lader etc. etc.
Nu alleen samen met de tv en de digitale TV decoder. werkt geweldig!!! Thanks mate!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• boomr
The Eagle schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:29:
Wat heb je voor DVD-speler? Oorzaak van slechte wergave zit vaak in de bron en niet zozeer in de weergever namelijk :)
Het gaat hier om een JVC dvd speler die het eigenlijk altijd geweldig doet. Zoals je in voorgaande reactie kunt lezen is het probleem blijkbaar het aansluiten geweest.

Thanks voor je reactie!!!