Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenen zonder BKR toetsing 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voortdurend te weinig inkomsten en teveel kosten (vanwege mijn handicap!), waardoor mijn schulden de afgelopen jaren aanzienlijk zijn geworden!

In 2000 ben ik afgekeurd door een keuringsarts van het UWV GAK, terwijl er met mijn hoofd en handen niets mis is! Ik was het hiermee niet eens, maar mijn bewaar was te laat (had binnen 6 weken gemoeten!).
Al snel kwam ik er achter dat ik niet kon leven, zoals ik dat wilde. Ik wil graag uit de uitkeringssituatie, maar dat was/is met mijn handicaps niet zo eenvoudig!

In 2002 heb ik geprobeerd een eigen bedrijf (marketing adviesbureau) te starten, maar dit was, vanwege mijn stem, niet mogelijk.
Daarom had ik besloten om een boek te schrijven. Voor mij is dit de enige manier om zelfstandig mijn geld te verdienen! Want nu heb ik geen leven! Ik kom om 5.15 mijn bed uit en ik ga om 23.30 naar bed (vaak 7 dagen per week!).

Omdat ik, vanwege mijn handicap, te maken heb met ongeveer 30 instanties en organisaties, besteed ik heel veel tijd aan het invullen van formulieren en telefoneren (luisteren naar antwoordapparaten). Tevens heb ik veel tijd nodig voor het herstellen van fouten van anderen of omdat men weer eens wat ‘vergeten’ is!
Van bovenstaande wil ik dus af!!

Zo heb ik vanaf 2003 een boek in het Nederlands geschreven en omdat dit niet verkocht wegens een gebrek aan financiële middelen voor een goede marketingstrategie, heb ik het (Simply Happy) begin dit jaar in het Engels laten uitgeven en staat het (Simplemente Feliz) ook op een Spaanstalige website .

In september j. l. ben ik met vakantie geweest, maar is mijn rolstoel tijdens de heenreis kwijtgeraakt door de luchtvaartmaatschappij (IBERIA). Wel kreeg ik een andere rolstoel te leen. Deze was echter zeer slecht (en bovendien veel langzamer!), waardoor ik geen ´vakantie´ heb gehad en heb nu een aantal (onverwachte) kosten (hulp, tandarts, rolstoel, etc.), waarvoor ik het geld niet heb en aangezien mijn rolstoel kwijt is – wat nog maanden kan gaan duren voordat ze deze gevonden hebben – heb ik een nieuwe rolstoel nodig!

Ook gebruikte ik deze rolstoel als fiets (handbike), waardoor ik onder andere zelfstandig boodschappen kon doen! Eveneens gebruikte ik deze handbike om ieder weekend te sporten!

Omdat ik al veel leningen c. q. kredieten heb, ben ik op zoek naar een lening (€ 8.000) zonder BKR toetsing!
Wie heeft advies?

Eduard
Je mailadres op een forum posten is niet verstandig, daarbij zien we reacties graag in het topic zelf terug ipv buiten het forum om :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 18-10-2007 19:36 . Reden: Ik heb de spam er even uitgeknipt. Verder wil je overigens ingaan op de vele tips die je al hebt gehad. ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25
Ik lees het topic en zie onder het topic 3 advertenties staan:

http://www.regeljehypothe...Lr-y5KrmI8CFQpfQgod-m8Chg
http://www.girokrediet.nl...Lm-0JOrmI8CFQphQgodiRpbgw
http://www.etips.nl/bkrhy...08424146&referrer=adquick

Nou vraag ik me af of de eerste wel op je situatie van toepassing is maar wellicht kan je er wat mee. Wat ik mij (niet om je af te kraken) af vraag over je boek, als het in Nederland niet loopt is het dan wel zo verstandig om het in het Engels en het Spaans uit te geven?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:31
Je schrijft dat je al veel leningen hebt. Lijkt me dan niet slim om er nog eentje bij te nemen. Als je op een bepaald moment na controle bij BKR geen geld meer kan lenen (Nu is dat moment er dus voor jou) dan betekend dit dat je de kosten niet meer kunt opbrengen. Door dan te gaan lenen via een geldverstrekker die geen toetsing doet bij BKR kom je in mijn ogen nog dieper in de problemen. Ook zal de niet toetsende geldverstrekker zeer waarschijnlijk fors duurder zijn dan een normale geldverstrekker. Mijn advies zou zijn niet te gaan lenen. Nu even roeien met de riemen die je hebt en eerst eens uit dit dal klimmen. Verder is op vakantie gaan terwijl je weet dat je leningen hebt lopen en terwijl je weet dat je kosten hebt zoals tandarts en hulp enzo ook niet echt slim. Dat had ik in ieder geval niet gedaan. Door te lenen kom je ook niet van die instantie af waar jij het over hebt. Hooguit krijg je er nog een instantie bij. Schuldsanering bedoel ik dan. Besef ook dat die €8000 ook zo weer op zijn. En dan?............Maar weer lenen? Jij zit in een vicieuze cirkel. En daar moet je uit. Leef soberder en zorg dat je die schulden kwijtraakt. Besef dat dat soberder leven tijdelijk zal zijn.
.............Succes...............

[ Voor 33% gewijzigd door Snelle Henkie op 20-10-2007 19:29 ]

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
elke krediet verstrekker doet een bkr toetsing. Is wettelijk verplicht. En terecht, vooral om mensen zoals jij tegen zichzelf te beschermen. En natuurlijk de maatschappij tegen wanbetalers

[ Voor 14% gewijzigd door xxxMaverick op 22-10-2007 20:21 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk dat je niet kan doen wat je wilt doen.

Maar lenen is imo niet de oplossing. Als je iets niet kan betalen, dan kan je het niet betalen. Tenzij het om een product gaat wat je echt nodig hebt (om te overleven zeg maar).
Een lening is weggooien van geld, je leent er 8000, je betaald er maarzo 9000,- terug. (natte vinger)
Heb je in een jaar tijd gewoon even €1000,- over de balk gegooit.
Tip: Leen niet.

Alles kan stuk.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
Zitten er nog ambities in de uitgave van het boek? Is er een kans dat je daarmee, mits goede strategie, een goede inkomstenbron kunt creëeren?

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Hoi Eduard. Ik geloof dat (en dat weet je zelf mss ook wel) dat sinds 2004 de herkeuring strenger is geworden (lees: minder vaak 100% afkeuren). Volgens mij kan je op jouw verzoek een herbeoordeling laten plaatsvinden van je keuring op arbeidsongeschiktheid. Is het niet iets om daarmee aan de slag te gaan?

Dit zal natuurlijk niet je directe geldproblemen wegnemen maar op langere termijn moet er toch meer binnenkomen dan met je huidige WAO uitkering (lijkt me). Als je er daarnaast ook nog eens wat extra mee bij kunt verdienen met je boeken is dat helemaal mooi.

Ik zou als ik jou was Iberia aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Het is immers de schuld van hen dat jij nu deze kosten hebt moeten maken.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Er is een website waarop particulieren geld uitlenen aan andere particulieren. De site doet een kredietwaardigheids onderzoekje en afhankelijk daarvan zijn de uitleners sneller bereid om je geld te lenen (lees: tegen een lagere rente). Verder is er dus geen BKR toetsing.
Of het verstandig is is natuurlijk een ander verhaal.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Devil schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:38:
Er is een website waarin particulieren geld uitlenen aan andere particulieren.
http://www.boober.nl
Pagina: 1