[XP & Vista] Dual boot

Pagina: 1
Acties:

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik wil een Dual Boot maken van Windows XP Professional 64-bit en Windows Vista Home Premium 64-bit.

Omdat ik vier hardeschijven heb is mijn vraag of het volgende mogelijk is:
2x WD Raptor X 74GB (Raid 0, SATA, 10k RPM) - Voor Windows Vista Home Premium 64-bit.
1x Hitachi 160GB (SATA II, 7.2k RPM) - Voor Windows XP Professional 64-bit.
1x WD 160GB (SATA II, 7.2k RPM) - Voor eigen data zoals films, muziek, programma's.

Omdat ik beide besturingssystemen op een andere hardeschijf installeer is het dan nog wel mogelijk om dit als Dual Boot te laten werken? Zodat mijn PC ook daadwerkelijk de keuze geeft voor: "Windows XP" of "Windows Vista".

Off-topic:
Zijn er inmiddels al goed werkende drivers beschikbaar voor Windows XP Professional 64-bit? Dit was een jaar geleden nog een complete ramp! :P (Met Vista 64-bit heb ik overigens geen problemen.)

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Inmiddels heb ik al informatie gevonden over het maken van zo'n Dual Boot. Maar er is een nieuw probleem ontstaan...

Ik heb zojuist mijn Hitachi Deskstar hardeschijf van 160GB binnengekregen. Deze heb ik in mijn kast geplaatst en vervolgens voorzien van stroom (Molex-connector) en van een data kabel (SATA kabel). Ik start mijn PC op en hij blijft hangen bij de Intel Matrix Storage Manager (waar hij de raid-schijven checkt)

Ik heb de andere data schijven losgekoppeld, nogmaals geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Ook heb ik verschillende SATA aansluitingen op het moederbord zelf geprobeerd, ook dit gaf hetzelfde resultaat.

Wilt dit zeggen dat mijn schijf defect is of is dit gewoon een of andere instelling? Ik kan niet in de BIOS komen omdat de PC - met de Hitachi schijf aangesloten - niet voorbij het Intel Storage Manager gedoe komt. Iemand een idee?

Als moederbord heb ik de "ASUS P5B Deluxe".