Cache divider Classic Athlon

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Voor een onbekend mobo wil ik toch m'n cache divider lager zetten (om toch de 800 te halen)

Nu weet ik dat er vroeger proggies voor waren, bijv. die van H. Oda (1 voor in de bios en 1 voor in win32)

De bios versie van H-Oda heet WCPUA2B, maar die kan ik nergens meer vinden ;(

Wellicht hebben jullie er nog 1 ergens staan :)

I’m not like the OTTERS

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* SaURoN geeft hem een schopje omhoog ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 20:15
www.tweakfiles.com/memory/mathlon.html
Mischien is dit wat :)
Ik had hem nog tussen m'n favo's staan, jij geluk ;)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
dat h-oda progje is idd wel handig, maar ik heb nog iets veel handigers gevonden.
Het nadeel van dat h-oda progje is dat je wel nog met je gekozen cache speed door je bios moet kunnen komen want je kunt het pas omlaag zetten als windows start.

Met dat progje wat ik nu heb moet je in je bios je l2 cache uitzetten. Dan kun je wel door je bios heenkomen. Als windows start zet dat progje je l2 cache weer aan en ook meteen op de gewenste snelheid.

Als je dat progje moet hebben moet je maar ff icq'en.

• SaURoN
  • Niet online
Eigenlijk, zoek ik iets van dat het altijd 2.5 blijft of 1.3

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
werkt het nou al een beetje?

I’m not like the OTTERS

• SaURoN
  • Niet online
nee kan het niet over de 800 krijgen die floppy wordt naar, het mhz "tellen" pas van kracht ;(
Hij freezed gewoon als hij op 800 komt of 850( voltage maakt niks uit )

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik kan in mijn bios de cache uitzetten. En doormiddel van mathlon wordt die weer aan gezet. Misschien dat jij dat ook kan doen

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tweakfiles is dood :-(
Myathlon Cache link werkt niet :-(

Hehe zit een beetje tegen he, dit is het enige wat me van de snelheid houd. Mja als ik het echt nie vind zal het solderen worden maar ik heb alleen een super warme soldeerbout :-(

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Op m'n Abit KA7 had ik een onofficiële Bios gezet waarmee ik de L2 Cache divider van m'n Athlon 700 kon verzetten naar 1/3.

Op m'n MSI 6167 + Athlon 500 die ik daarvoor had kon dat helaas niet, dus werd het maar solderen >:)

Is op zich wel te doen, zelfs met een simpele huis-tuin-en-keuken 25W soldeerbout (ik had ff niet beter in huis) om 2 weerstandjes om te verzetten. Je moet alleen een beetje vaste hand hebben :D

Ik haalde toen de 850 wel met m'n 500 i.p.v. 750. Ik ga er ook vanuit dat je ook een 500 hebt (anders moet je die 800 toch zeker wel makkelijk halen) en dan heb ik nog wel een sheetje liggen van welke weerstandjes je om moeten zetten. Interesse? ICQ maar ff, ben nu op m'n werk nl. ;)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:21

TGEN

Hmmmx_

Hmm, misschien ben ik gezegend met fijne core, maar deze 896MHz doet-ie fijn op 1/2 divider :). Het enige probleem dat ik heb is de standaard modderkoeler die erop zit... Ach, zodra de A7M266-D te koop is word dit ding een tiepmachine voor m'n ouders ;).

TGEN

(BTW: Ik gebruikte Mathlon toen ik em nog op 950MHz liet lopen (2/5), maar dat gerommel met floppy's vond ik zo brak dat ik maar op 896 ben gebleven :). Ik zou btw wel graag willen weten hoe dat BIOS-wise kan, want dan laat ik em sneller draaien.)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hmm, misschien ben ik gezegend met fijne core, maar deze 896MHz doet-ie fijn op 1/2 divider
Ik weet niet tegen wie je dit hebt, maar ik had het over een 500 Mhz Athlon die op 850 liep hè :) Dat is 350 Mhz winst tegenover de 196 van jou ;)

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Hehe, maar die cache loopt niet op 448MHz, hahaha :). (Ok, in de 700MHz en de 1GHz zat de snelste cache).

TGEN

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
www.octools.com misschien?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Thnx, ik zal er eens naar kijken in een weekend ofzo.

TGEN

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Pagina: 1