Subwoofer aansluiten met 2 kabels zinloos of geldverspilling

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113494

Topicstarter
M'n receiver een NAD T752 heeft 2 subwoofer aansluitingen, L en R.
Momenteel heb ik mn subwoofer (Kef PSW 2000) aangesloten met een subwooferkabel. Nu kan ik voor een mooie prijsje nog een subwooferkabel overnemen van een vriend van me. Nu is mijn vraag of 't zinvol is om er een 2e kabel bij te gebruiken? (dus zowel bij de subwoofer als receiver L en R gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Anoniem: 113494 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:53:
M'n receiver een NAD T752 heeft 2 subwoofer aansluitingen, L en R.
Momenteel heb ik mn subwoofer (Kef PSW 2000) aangesloten met een subwooferkabel. Nu kan ik voor een mooie prijsje nog een subwooferkabel overnemen van een vriend van me. Nu is mijn vraag of 't zinvol is om er een 2e kabel bij te gebruiken? (dus zowel bij de subwoofer als receiver L en R gebruiken)
Volgens mij niet, omdat je subwoofer maar 1 kanaal nodig heeft om een sub laag uit te maken, en omdat jij hem op een speciale subwoofer kanaal op je reciever hebt aangesloten dan is het totaal echt niet nodig. Maar ik weet niet of de geluids kwaliteit er dan beter op wordt... dat kan namelijk best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 15:40
De enige manier waarop je dat kunt testen is door het te proberen.
Ik heb 1 uitgang op mijn receiver en 2 ingangen op mijn subwoofer ik heb daar een ----< kabel tussen zitten, daardoor komt er "extra" signaal binnen (ik geloof een +8db ofzo) daardoor krijg ik standaard iets meer punch.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189497

Ik heb hem ook met een Y kabel van Oelbach aangesloten. Gelijk daarna heb ik het volume een stuk terug gedraait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als in die (passieve?) sub een chassis met dubbele spreekspoel zit heeft het wel zin. Door beide kabels/spoelen in parallel aan te sluiten daalt immers de effectieve impedantie, zodat er meer stroom door het chassis gaat lopen en de geluidsdruk toeneemt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113494

Topicstarter
Dit is de achterkant: http://www.homecinemachoi...s/KEF/KEFKHT2005_rear.jpg
Het betreft dus een actieve subwoofer..weet niet of dat dan ook enig verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665

Ik heb een svs subwoofer (pc+ 16-46), en uit nieuwschierigheid - of er nog iets te verbeteren viel- heb ik hem tijdelijk aangesloten gehad op de "high" inputs. Ik vond het een verslechtering ten opzichte van de line aansluiting (sub-out).
Pagina: 1