ik krijg sinds het weekend geen serverstatusraporten en gebruikersprestatielogs meer in mijn email.
dit is erg vreemd want dit werkte perfect.
opnieuw instellen of configureren helpt niet ( de wizard uitvoeren dus)
voer ik de wizard uit, en kies ik voor het opnieuw installeren van de rapporten dan krijg ik in het schermpje waarin de voorgang wordt getoond 4 keer een kruis. de database kan niet gemaakt worden.
bij server beheer kan ik ook niet deze gegevens bekijken.
er verschijnt dan in het scherm een aantal hints die het probleem zouden moeten oplossen:
- SBS monitoring service moet draaien. en die draait.
- zorg voor voldoende geheugen en schijfruimte. 2 GB geheugen en 120 GB HDD lijken mij voldoende, het heeft immers altijd gewerkt.
- start de server opnieuw. reeds 2 maal gedaan.
- controleer of de server functioneert en of er geen andere problemen zijn. de server doet zijn werk verder als normaal andere problemen heb ik niet echt kunnen ontdekken.
- de taak controlerapporten en signalen installeren in takenlijst controle en rapporten in serverbeheer uitvoeren. gedan. maar dat lukt dus ook niet.
verder zijn er geen suggesties.
als ik het gebeurtenis verder op de link in zon item klik voor hulp op de site van Microsoft krijg ik een schermpje dat ik erg vreemd vind:Fout in help en ondersteuning
het zegt:
Help en Ondersteuning kan iet worden geopend omdat een systeemservice niet is gestart.
Start de service met de naam Help and Support om dit probleem op te lossen.
en dan een OK knop.
als ik bij de services op de pc kijk zie ik dan helemaal nergens een service met deze naam.
Ik tast dus behoorlijk in het duister. is er een manier om bijvoorbeeld te zien of de database die gebruikt zou moeten worden corrupt is? ik zou niet weten waar die wordt opgeslagen of hoe en welke service die beheert.
ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat die corrupte database in de weg zit bij het opnieuw installeren van de vontrole en raportage functie, die zou namelijk een nieuwe database moeten maken.
die corrupte datatbase zou ik dan graag willen verwijderen.
hieronder wordt melding gemaakt dat aanmelden bij de database mislukt voor administartor. dat kan niet het gevolg zijn van onvoldoende rechten lijkt mij, dus daarom denk ik aan een ander probleem met de database of het bestand.
onderstaand is de foutmelding die ik in de gebeurtenislogboeken tegenkom.
dit is erg vreemd want dit werkte perfect.
opnieuw instellen of configureren helpt niet ( de wizard uitvoeren dus)
voer ik de wizard uit, en kies ik voor het opnieuw installeren van de rapporten dan krijg ik in het schermpje waarin de voorgang wordt getoond 4 keer een kruis. de database kan niet gemaakt worden.
bij server beheer kan ik ook niet deze gegevens bekijken.
er verschijnt dan in het scherm een aantal hints die het probleem zouden moeten oplossen:
- SBS monitoring service moet draaien. en die draait.
- zorg voor voldoende geheugen en schijfruimte. 2 GB geheugen en 120 GB HDD lijken mij voldoende, het heeft immers altijd gewerkt.
- start de server opnieuw. reeds 2 maal gedaan.
- controleer of de server functioneert en of er geen andere problemen zijn. de server doet zijn werk verder als normaal andere problemen heb ik niet echt kunnen ontdekken.
- de taak controlerapporten en signalen installeren in takenlijst controle en rapporten in serverbeheer uitvoeren. gedan. maar dat lukt dus ook niet.
verder zijn er geen suggesties.
als ik het gebeurtenis verder op de link in zon item klik voor hulp op de site van Microsoft krijg ik een schermpje dat ik erg vreemd vind:Fout in help en ondersteuning
het zegt:
Help en Ondersteuning kan iet worden geopend omdat een systeemservice niet is gestart.
Start de service met de naam Help and Support om dit probleem op te lossen.
en dan een OK knop.
als ik bij de services op de pc kijk zie ik dan helemaal nergens een service met deze naam.
Ik tast dus behoorlijk in het duister. is er een manier om bijvoorbeeld te zien of de database die gebruikt zou moeten worden corrupt is? ik zou niet weten waar die wordt opgeslagen of hoe en welke service die beheert.
ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat die corrupte database in de weg zit bij het opnieuw installeren van de vontrole en raportage functie, die zou namelijk een nieuwe database moeten maken.
die corrupte datatbase zou ik dan graag willen verwijderen.
hieronder wordt melding gemaakt dat aanmelden bij de database mislukt voor administartor. dat kan niet het gevolg zijn van onvoldoende rechten lijkt mij, dus daarom denk ik aan een ander probleem met de database of het bestand.
onderstaand is de foutmelding die ik in de gebeurtenislogboeken tegenkom.
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ServerStatusReports
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1
Datum: 18-10-2007
Tijd: 9:59:54
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LURISERVER
Beschrijving:
Server Status Report:
URL: http://localhost/monitoring/perf.aspx?reportMode=0
Error Message: Kan de database niet openen die in aanmelding SBSMonitoring is gevraagd. Aanmelding is mislukt.
Aanmelding mislukt voor gebruiker LURI\administrator.
Stack Trace: at usage.globalFn.connectDataSource(Boolean pingFirst)
at usage.frmPerf.renderReportWorker()
at usage.frmPerf.renderReport()
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.