Toon posts:

nieuw systeem... Hulp!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen. Maar ben al heel lang niet bezig geweest met hardware. Dus ik heb nu een systeem samengesteld waarvan ik denk dat het er goed uitziet. Maar graag jullie hulp mbt de processor (wat zouden jullie doen), de video-kaart en het geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hotlinkfiles.com/thumbs/small/478641_5gfo1/pricewatch.JPG

Tevens het moederbord, is dit nu de DDR3 versie of niet? Welke moet ik dan nemen?

De 2 Raptor discs komen in een raid1 config voor het OS. De andere is puur voor opslag.

Verder handig om te weten, ik speel graag spellen. En werk heel veel met wat zwaardere flash filmpjes / applicaties. Tevens wil ik graag hier ooit nog een studio-programma op draaien (cubase bijv.)

Graag hoor ik jullie op of aanmerkingen...

p.s. De voeding wordt waarschijnlijk de Zalman 600W

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Welkom Robbert000

Google is eens even naar benchmarks of reviews van verschillende hardware.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 22:36

icecoolsniper

never run from a sniper!

Waarom een raid1 config voor het OS met die raptors? Als je ze nou in raid0 zet heb je een hoop snelheid en dan verlies je die schijfruimte ook niet.

edit:

Ik zou iig wel een quadcore kiezen gezien jouw taken (maar dan moet de software wel quadcore ondersteunen, anders heb je er niks aan)

edit2:

verder ziet het eruit als een net systeempje. Misschien nog een losse x-fi geluidskaart erbij aangezien je vaak games speelt.

[ Voor 66% gewijzigd door icecoolsniper op 18-10-2007 11:50 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:52
Ik zou voor de E6850 kiezen in games en in veel programma's worden quadcores nog niet ondersteund dus dan is het niet zinvol.

Mobo is DDR3 versie zie je aan de 3 in het typenummer verder zou ik gaan vooro gewoon DDR2 geheugen. DDR3 staat nog in de kinderschoenen en is nog veel te duur, als je wil overklocken neem dan Crucial Ballistixs geheugen zoniet neem gewoon kingston of Corsair.

Verder is de graka als je veel spellen speelt gewoon goed wellicht wachten op de 8800GT of RV670 in november

HD4Life @ Full-HD

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Je bedoelt raid0? Dat is voor de snelheid, ten koste van bertrouwbaarheid en uitval.

Voorspellen is een duo core sneller, maar wat dat studioprogramma is en of deze quadcores goed ondersteund is mij onduidelijk en dat kan jezelf ook het beste uitzoeken..

Voor de rest kan je deze grove hantering aanhouden..

Core 2 Duo voor :
Hoge overkloks,
Games

Quad core voor :
Iets minder hoge overkloks ( doordat er meer warmte vrij komt )
Heeft quadcore optimized software nodig om goed uit de verf te komen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
icecoolsniper schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:48:
Waarom een raid1 config voor het OS met die raptors? Als je ze nou in raid0 zet heb je een hoop snelheid en dan verlies je die schijfruimte ook niet.

edit:

Ik zou iig wel een quadcore kiezen gezien jouw taken (maar dan moet de software wel quadcore ondersteunen, anders heb je er niks aan)
Neem aan dat hij dat ook bedoelt. Aan raid1 (twee indentieke disks) heb je niet als je toch een aparte schijf voor data hebt. Hij bedoelt denk ik inderdaad raido i.v.m. de snelheidswinst.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Dit topic is niet conform het CSL Beleid en gaat derhalve op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.