Hoi,
Hier eerst even een situatie schets
hoofd kantoor Terminal server (TS-01) met een SDSL lijn 2048 upload
Dependance SDSL 512lijn met 1 thinclient.
Deze 2 locaties zijn gelinkt met een hardwarematige firewall/VPN. De thinstation logt perfect in dat gaat allemaal goed... ik zit echter wel even met het volgende..
Er staat nu een Konica Minolta 2430DL (netwerk geschikt uiteraard) deze staat geïnstalleerd op de TS-01 en de thinclient kan hierop printen. Echter hij krijgt er niet 1 hele dag normale prints uit want...
Of de prints lopen vast ( dat er maar 4kb van de 67,5kb aankomt )
of de printer geeft een video underrun
Terwijl in een ander gebouw staat een HP laserjet (zwart/wit) en deze print ALTIJD! Ik heb al meerdere driver geprobeerd van konica en zelf de in microsoft zittende Laserjet 4 driver (die altijd werkt) met deze driver krijg ik vooral video underrun..
Mijn vraag is nu.
1. Maakt het merk printer uit om op deze manier te printen ? (ervaringen)
2. Maakt de driver uit op de TS 2003 ?
3. Maakt het ook nog uit kwa driver of hij snel op langzaam print (bestands grote) ik denk dan aan verschil (PCL5, PCL6, RPCS) want het moet toch allemaal verstuurd worden over de SDSL lijn
Waarom vraag ik dit........ ik wil er namelijk nu een HP laserjet 2840 neerzetten maar gaat dit überhaupt beter werken en zo ja welke driver kan ik dan het best gebruiken ?
HP color LaserJet 2820/2840 PCL6 driver
HP color LaserJet 2820/2840 PostScript driver
HP Universal Print Driver for Windows - PCL6
HP Universal Print Driver for Windows - PCL 5
Of een andere driver van bijvoorbeeld XP
Hier eerst even een situatie schets
hoofd kantoor Terminal server (TS-01) met een SDSL lijn 2048 upload
Dependance SDSL 512lijn met 1 thinclient.
Deze 2 locaties zijn gelinkt met een hardwarematige firewall/VPN. De thinstation logt perfect in dat gaat allemaal goed... ik zit echter wel even met het volgende..
Er staat nu een Konica Minolta 2430DL (netwerk geschikt uiteraard) deze staat geïnstalleerd op de TS-01 en de thinclient kan hierop printen. Echter hij krijgt er niet 1 hele dag normale prints uit want...
Of de prints lopen vast ( dat er maar 4kb van de 67,5kb aankomt )
of de printer geeft een video underrun
Terwijl in een ander gebouw staat een HP laserjet (zwart/wit) en deze print ALTIJD! Ik heb al meerdere driver geprobeerd van konica en zelf de in microsoft zittende Laserjet 4 driver (die altijd werkt) met deze driver krijg ik vooral video underrun..
Mijn vraag is nu.
1. Maakt het merk printer uit om op deze manier te printen ? (ervaringen)
2. Maakt de driver uit op de TS 2003 ?
3. Maakt het ook nog uit kwa driver of hij snel op langzaam print (bestands grote) ik denk dan aan verschil (PCL5, PCL6, RPCS) want het moet toch allemaal verstuurd worden over de SDSL lijn
Waarom vraag ik dit........ ik wil er namelijk nu een HP laserjet 2840 neerzetten maar gaat dit überhaupt beter werken en zo ja welke driver kan ik dan het best gebruiken ?
HP color LaserJet 2820/2840 PCL6 driver
HP color LaserJet 2820/2840 PostScript driver
HP Universal Print Driver for Windows - PCL6
HP Universal Print Driver for Windows - PCL 5
Of een andere driver van bijvoorbeeld XP
[ Voor 7% gewijzigd door Multispeed op 18-10-2007 10:27 ]
En toevallig vind ik dus van niet! :-)