[Access 2007] Kan geen grote formulieren maken

Pagina: 1
Acties:

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik ben nu bezig met een project waarvoor ik formulieren moet digitaliseren in Access. Ik gebruik nu Access 2007 maar nu loop ik een limiet aan. Bij het details vak van het formulier kan ik ongeveer twee A4'tjes aan invoervelden neerplaatsen maar daarna wil hij niet meer groter worden. Is dit een limiet van Access of kan dit probleem verholpen worden?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

In de help van Access 2000 (Formulier- en rapportspecificaties) vind ik oa de volgende info:

Formulier- of rapportbreedte 55,87 cm (22 inch)
Sectiehoogte 55,87 cm (22 inch)
Hoogte van alle secties plus sectiekoppen (in de ontwerpweergave) 508 cm (200 inch)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Is dus een limiet van Access, maar in de praktijk ga je veel eerder aanlopen tegen de limiet of mensen nog kunnen werken met je UI. Als je formulier zo groot wordt, dan doe je gewoon iets fout in de opzet. Het één op één overnemen van een papieren formulier in Access is niet altijd de beste optie trouwens. Ik zou eens gaan nadenken over een wizard-achtige opzet, waarbij je natuurlijk nog wel tussen de verschillende pagina's heen en weer kan navigeren via bijvoorbeeld een lijst van onderwerpen of kopjes aan de linker kant van je formulier.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant