Voor nog geen 2000 gulden kun je bij
www.wolt.nl de Olympus C-3000 zoom halen.
Deze camera heeft 3.3 megapixels en ik heb er al zo'n een sinds september vorig jaar. Niets dan lof voor deze camera. Kijk op come.to/digitalphotography voor voorbeelden op 1024x768 formaat. Desgewenst mail ik ze op origineel formaat.
Destijds heb ik toch niet voor de Canon S10 of S20 gekozen. Het formaat sprak mij enorm aan maar na menig review te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat de Oly c3000 duurder was maar mij meer kwaliteit bood.
In combinatie met 64 mb Smartmedia card komt het totaal op zo'n 2300 gulden, maar extra geheugen moet je bij elke camera optellen.
Let ook op: Tasje (zo weer 50 gulden) en extra batterijen. Veel camera's werken met een speciale batterij welke meestal erg duur is, en je bent vrijwel verplicht deze aan te schaffen. De Oly c3000 werkt met 4x penlites. NiCD is redelijk snel leeg. NiMH gaat eeuwen en eeuwen mee. Ik heb met een setje NiMH batterijen nu meer dan 300 foto's geschoten. Nog niet op...
Laat ons(mij in ieder geval) weten wat je hebt gekozen en waarom. Deze camera is een goede keuze maar wel duurder dan je wilde....
Ik hoop je overtuigd te hebben.