[SQL Server 2005] Data connections

Pagina: 1
Acties:

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 13:51
Weet er iemand waar de aangemaakte data connections bewaard worden?
Het web al een hele tijd doorzocht maar niets gevonden. File monitor tooltje geprobeerd maar dat werkte precies niet goed.

Mvg,
Stijn

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
odbc koppelingen :?

die zitten in je registry... met een filemon tool zul je dan niet veel vinden ;) regmon is dan je vriendje

...maarja de lokatie waar odbc koppelingen bewaard worden is ook geen geheim natuurlijk

A wise man's life is based around fuck you

• StijnH
Bedankt voor je antwoord. Ik heb in het registry gekeke,maar daar zie ik enkel een ODBC-verbinding die ik ook zie met de 'ODBC Administration' tool. Deze wordt hier echter standaard ingesteld dacht ik. (Ik zit hier voor mijn stage ;) )

Even een print-screen geuploaded: http://s218.photobucket.c...rrent=dataconnections.png

Het gaat me om de verbindingen in het zwarte gedeelte aan de linkerkant.

Mvg,
Stijn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je verder zoal geprobeerd? Ik zie namelijk weinig inzet in je topic. Zeker als je er wat van moet leren is dit niet helemaal de juiste manier denk ik.

Maar zie je die odbc koppelingen ook als je naar Administration Tools > ODBC gaat?
Zijn het user of machine odbc's? Vergeet dan niet HKLM en HKCU te bekijken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StijnH
Ik heb al redelijk wat gegoogled, enkel met het antwoord van Powershell kwam ik wat verder (kijken in het register, via google gevonden waar precies ik moest kijken).
Zal nu nog eens de HKCU bekijken.

Over die 'juiste manier': de bedoeling is dat ik een handleiding maak over het maken van een cube-structuur van een database. Het is een 'proof of concept' dus mijn stagebegeleider weet er zelf ook nog niet alles van. Als ik het niet vind op internet, en hij het niet weet, dan zit ik een beetje vast ;)

Als het antwoord niet uitkomt, geen ramp, we wilden gewoon weten waar het stond uit interesse

Overigens merkte ik juist op dat ik dit moest posten bij 'Development Tools & Environments', sorry daarvoor

Mvg,
Stijn

[ Voor 17% gewijzigd door StijnH op 19-10-2007 08:33 ]