Inspiron 1720, 1920x1200@60hz

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allemaal!

Vanavond ben ik er achter gekomen dat er toch een minpunt zit aan mijn nieuwe Dell Inspiron 1720. Ik heb gekozen voor de versie met een 17 inch WUXGA scherm met een resolutie van 1920x1200. Het probleem dat ik nu heb kwam aan het licht toen ik Battlefield 2 wilde gaan spelen. Dit spel vereist namelijk een minimum refresh rate van 60hz. Mijn laptop zit gelocked op 59hz. Dit is volgens mij een gevolg van de hoge schermresolutie, want een beetje rondkijken betreft dit probleem maakte mij duidelijk dat het alleen bij deze resolutie optreed. Een antwoord heb ik echter niet kunnen vinden, vandaar dat ik het hier probeer, mogelijk is er iemand met dezelfde ervaringen als ik?
Wat zou ik kunnen doen om dit probleem op te lossen. Heb enorm veel plezier van deze laptop, maar vind het wel erg jammer dat ik battlefield niet kan spelen omdat ik 1 hzje te kort kom. Weet iemand een manier om dit te wijzigen op de Inspiron 1720?

Groeten!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je al geprobeerd de game op te starten? Of kijk je nu alleen naar systeemeisen.

* DaMarcus speelt namelijk ook BF2 op een 59Hz gelocked scherm ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hoeft alleen de refreshrate van 60Hz op 800x600 mogelijk te maken, want daarmee start het spel de eerste keer op. Daarna kun je de instellingen in BF2 wijzigen naar de gewenste resolutie en hoef je 800x600 ook niet meer te locken.

Voor meer informatie zie Battlefield 2 Tweak Guide (TweakGuides.com)
Launching/Loading Issues

The most common problem with BF2 is that the game crashes to desktop or goes to a black screen when you first launch it. The reason for this is either incompatible hardware (make sure you meet all the minimum specs), or more usually the fact that you're not running at the default Windows XP refresh rate (60Hz). By default the game tries to launch at 800x600@60Hz initially, so your system must be able to run that same resolution and refresh rate, otherwise the game will abort.

[ Voor 58% gewijzigd door Rone op 18-10-2007 01:53 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• crispdesign
@DaMarcus, ja sorry ik heb dat al wel geprobeerd, dat had ik even moeten vermelden in de TS. Ik krijg de "beruchte" blackscreen-crash-to-desktop. :(

Ook zal ik er even bij vermelden dat ik de game gepatched heb naar 1.41 (laatste patch), heb de nieuwste videokaart drivers van de website van Dell, Windows Vista is helemaal up to date. Het gaat om windows Ultimate. Sidebar heb ik uitgeschakeld, ook wanneer ik AVG uitzet bied dit geen oplossing. Qua firewall draait alleen die van windows zelf. Verder niks geks aan proggies lopend in de achtergrond.

@r00n, Ik kan de refresh rate niet instellen op 60hz. Zelfs niet wanneer ik mijn resolutie instel op 800x600. De enige optie in het pulldown menu blijft 59hz. Erg frustie dus.....:(

• crispdesign
Btw. de methode zoals die in het artikel van TweakGuides wordt omschreven (het aanpassen van de video.con file), werkt niet bij mij. Ik heb verschillende resoluties hier ingevuld, met achtervoegsel @59Hz, maar geen enkele werkt. Ik blijf de black-screen-crash-to-desktop error krijgen. Ik ben er zeker van dat ik de resoluties op de juiste manier in het video.con bestand heb ingevuld, dit heb ik goed gechecked.

Weet iemand misschien nog iets over dit probleem en hoe het te verhelpen? Ik heb wel gehoord van ReForce, om je refresh rate handmatig te kunnen aanpassen, maar dit idee staat mij een klein beetje tegen met deze nieuwe laptop. Het gaat weliswaar maar om 1 Hz, maar mocht het werken, dan bestaat altijd het risico dat in de achtergrond dingen toch sneller stukgaan/slijten.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 00:28
Nou ik kan je maar weinig hoop geven als je scherm ook echt maar 59hz kan weergeven dan heb je helaas pech. Heb even snel geprobeerd @59==>crash, @60==>perfect. Enige oplossing die ik zie is een extern scherm, heb je ook geen risico.

Moet er wel even aan toevoegen: hoge resolutie en widescreen leveren mij heel erg veel crashes op.

[ Voor 17% gewijzigd door zaidoT op 18-10-2007 15:41 ]

• crispdesign
Ok, er is dus geen oplossing voor? :(
Erg jammer, een extra monitor bijplaatsen is nou ook niet ideaal, het is overigens alleen bij Battlefield 2, dus ik zal er maar mee moeten leren leven. Hopelijk komt er ooit nog eens een oplossing voor...

Groet,

Chris

• crispdesign
Vanavond heb ik geprobeerd te spelen met een externe monitor aangesloten op mijn laptop. Dit werkte gewoon! Nadat ik de game had opgestart, wisselde ik naar de lcd van de laptop, en bleef de game werken. Ook als ik de externe monitor uitschakelde. Wanneer ik echter de kabel van de externe monitor eruit haalde crashde alles terug naar de desktop. Wanneer de externe monitor was aangesloten bleek het ook mogelijk om de refresh rate in te stellen op 60Hz (ook op de laptop).
Heel vreemd dus, en het lijkt mij niet onmogelijk om de laptop te dwingen op 60Hz het beeld weer te geven. De vraag is alleen hoe?!?!
Via www.laptopvideo2go.com heb ik modified drivers gedownload, aangezien deze laptop alleen de verouderde drivers van de Dell site zelf accepteert. Hier zat er een tussen (heb er al een boel geprobeerd), waarbij ik keus had tussen 59 en 60 Hz! Ik had dus even heel goede moed, maar deze drivers bleken zo instabiel dat ik niet eens een foto kon bekijken. Dan kreeg ik een blauw-scherm crash met foutmelding. Deze drivers dus weer weggehaald en ik ben min of meer weer bij af.

Maar hopelijk kan er heel misschien toch iemand iets met deze extra info. Ik wil toch blijven proberen want het is toch van de zotte dat ik dit spel niet zou kunnen draaien op mn nieuwe beessie?

Groeten, Chris

• crispdesign
bump-bada-bump bump.....
Pagina: 1