[LiveBox] JustVoip wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Tijdens het proberen te registreren van een account via justvoip kreeg ik een connection error waarbij werd verteld dat ik alle firewalls uit moest zetten. Heb dus vervolgens zowel de software firewall als de hardware firewall op de livebox uitgezet. Maar blijf dezelfde error krijgen.
Iemand enig idee wat de reden kan zijn?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Livebox heeft toch zelf al VoIP?

Kan goed zijn dat deze standaard poort 5060 (SIP) pakt waardoor justvoip daarover gaat mekkeren. Overzetten naar een niet-standaard poort zou dan de oplossing moeten zijn.
Hoe dat meot hangt van justvoip en je soft/hardphone af...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Livebox gebruikt H.323.. dat heeft verder niks met poort 5060 te maken.

Maar: het NAT type dat de livebox gebruikt werkt niet lekker met SIP clients. Kan zijn dat als je een STUN server gebruikt dat het wel werkt.. afhankelijk van je voip client en provider dus..

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ben ik de enige die goed leest. Je hebt het over registreren. Registratie heeft niks met VOIP of haar protocollen te maken. Heb Justvoip wel eens gebruikt en geen problemen ermee gehad. Misschien even de softwarematige firewall er helemaal afgooien. Sommige zijn nogal hardnekkig.

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Lekkere Loempia schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:19:
Ben ik de enige die goed leest. Je hebt het over registreren. Registratie heeft niks met VOIP of haar protocollen te maken. Heb Justvoip wel eens gebruikt en geen problemen ermee gehad. Misschien even de softwarematige firewall er helemaal afgooien. Sommige zijn nogal hardnekkig.
Dat werkte, bedankt. Ik had eerst de software firewall op allow all gedaan, je zou verwachten dat er dan niets geblockt wordt, maar blijkbaar dus wel.
Heb de firewall dus volledig uitgezet en toen was registratie mogelijk. (Het lag dus blijkbaar niet aan de LiveBox firewall of portmapping of iets dergelijks)

[ Voor 6% gewijzigd door Arcane Apex op 19-10-2007 01:53 ]

Verwijderd

Ik zie met een livebox van iemand die wil connecten ook met een probleem met SIP.

De sip server zie de registratie prima binnen komen, de livebox geeft alleen zijn IP niet af.

De livebox als bridge is wellicht de oplossing ?
Pagina: 1