Iomega Rev op Ubuntu 6.06

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:17
Ik heb een interne Iomega Rev drive met de nodige disks.
Nu probeer ik het aan de praat te krijgen onder Linux. Nadat ik mijn disk erin heb ik fdisk gebruikt op de disk te partitioneren maar ik krijg bij het schrijven van de parititieheaders steeds de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
The partition table has been altered!

Calling ioctl() to re-read partition table.

WARNING: Re-reading the partition table failed with error 22: Invalid argument.
The kernel still uses the old table.
The new table will be used at the next reboot.
Syncing disks.

Als ik dan vervolgens weer fdisk in ga en de partitie tabel laat afdrukken door middel van "p" dan krijg ik:
Disk /dev/hda: 35.0 GB, 35002120192 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 1063 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 2048 = 32901120 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 1 1063 34154064 83 Linux

Echter wanneer ik nu "mkfs.ext3 /dev/hda1" wil doen zegt hij dat er geen "hda1" is.

Ik ben nu al een ruime tijd aan het google en heb al veel forums gelezen maar geen van deze bespreekt bovenstaand probleem. Hebben jullie misschien een goed idee hoe ik dit kan oplossen? _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door KoBolD54 op 17-10-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Ik neem aan dat je wel een keer hebt geprobeerd te rebooten (gezien de melding die fdisk geeft over het feit dat de new partition table bij reboot gelezen zal worden) ?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
hammerhead schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:24:
Ik neem aan dat je wel een keer hebt geprobeerd te rebooten (gezien de melding die fdisk geeft over het feit dat de new partition table bij reboot gelezen zal worden) ?
dat heb ik zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:23
Kun je die rev disk wel als block device aanspreken? Ik dacht dat het een tape-systeem was, dus sequentiele toegang. Ik neem aan dat je 'm voor backups wilt gebruiken? Zo ja, dan kun je eens proberen om 'm met tar te benaderen.

't Is dus geen tape drive. Ik vond deze pagina (iomrrdtools) met info over de Rev drive onder linux. Zo te zien moet je 'm als DVD-RAM zien en dus met UDF formatteren. Ze stellen daar de volgende regel in je /etc/fstab voor:
code:
1
/dev/scd0 /mnt/rev udf,iso9660 noauto,user,rw 0 0

Ext3 zal dus niet lukken.

[ Voor 46% gewijzigd door ph0t0nix op 18-10-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Ik heb die iomrddtools al een keer geprobeerd maar dan kreeg ik ook maar een partitie van 4gb.
Als ik het volgende commando mee geef "mkfs.ext3 /dev/hda" dan formateer is dus de schijf en niet een paritie dan kan ik naar de schijf schrijven tot 4GB en dan stopt hij ermee dus het hoeft denk ik niet speciaal UDF te zijn.

Ik vraag me dus ook af waarom ik die fout melding krijg bij fdisk