VHS naar DVD --> Welke kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Ok, ik heb wel het 1 en ander kunnen vinden over welke kabels ik hier nu nodig voor heb maar ik heb niet kunnen vinden of de kabel die ik gebruik wel geschikt is.

Ik heb een Pinnacle Dazzle DVC100 (zo'n USB gevalletje dus) aangesloten met deze kabel op de TV-scart-aansluiting van mijn videorecorder waarin ik een band laat afspelen.

Nu blijft Pinnacle Studio 11 weigeren beeld/geluid te geven met de melding: Er is geen geldig invoersignaal gevonden. Controleer de kabels.

Dus, is dit niet de geschikte kabel? En zo nee, dan moet ik dus 2 audiokabeltjes en een S-Video kabel aansluiten via zo'n gevalletje op mijn videorecorder right?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Je dient je te realiseren dat een scart-bus op een videorecorder voor zowel uitgangssignalen als voor ingangssignalen kan worden gebruikt; als je de uitgangssignalen wilt oppikken dan dien je een kabel te gebruiken die de aansluitpunten (op de scart-bus) van de uitgangssignalen naar de door jouw gewenste stekkers leidt. Er zijn dus twee types mogelijk van de kabel met verloop van scart naar s-video/tulp die je op het oog hebt: de ene verbindt met de contacten voor de uitgangssignalen, de andere met de contacten (in de scart-bus) voor de ingangssignalen: koop de goede (soms lastig gewaar te worden welk type kabel je in handen hebt; goed kijken of bij twijfel nameten aan de hand van een schema dat de contactpunten met z'n functie weergeeft). Tevens dien je je te realiseren dat het door jouw gewenste s-video signaal normaliter slechts bij S-VHS videorecorders wordt toegepast/aanwezig is; heb je een normale VHS videorecorder, dan kun je zeer waarschijnlijk slechts een composiet videosignaal (veelal via een gele tulp aangesloten) gebruiken (slechts bij (semi-)professionele VHS videorecorders wordt s-video (soms) wel toegepast voor zover ik weet).

Het door je gevonden 'gevalletje' is waarschijnlijk hetgeen je het beste kunt kopen: het heeft een omschakelaar voor keuze tussen uitgangssignalen of ingangssignalen die je naar buiten (de scart-bus) wilt leiden en tevens een verbindingsmogelijkheid met de composietvideo contactpunten op de scart-bus, welk signaal je in mijn ogen slechts zult kunnen gebruiken (reden: zie eerder).

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Super antwoord. Mijn dank ervoor!

Dan maar die connector zoeken i.c.m. een Composiet kabeltje.