Toon posts:

Macbook & Firewire Audiophile = Stuk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een macbook aangeschaft en daar heb ik mijn m-audio firewire audiophile geluidskaart aangehangen. Nu had ik hem al in gebruik voordat ik de macbook kocht en dus heb ik over het hoofd gezien dat je niet mocht hotpluggen...

Het aansluiten van de geluidskaart voordat de drivers geinstalleerd zijn zou problemen kunnen betekenen volgens m-audio. Die er nu in resulteren dat mijn macbook het apparaat niet herkend.
Ook gaf de macbook aan dat er een bschadigd bestand staat in de map startupitems.

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd:

1 Het deactiveren van het startupitem, en het automatisch herstellen hiervan. Hierna blijft de
foumelding terugkeren
2 Software verwijderen na handmatige verwijdering van de los verspreide bestanden en
herinstalleren
3 Ik heb ook de installatie cd gebruikt om vervolgens met het schijfhulpprogramma de schijf te
overschrijven met nullen. Na contact met de gratis support lijn van apple vertelden ze me dat je
zo niet je hele schif wist, hoewel dit toch zo'n 40 minuten duurde. Volgens hen moest ik tijdens
de installatie kiezen voor opties in het venster doelschijf selecteren. Om daar de optie wis oid
te kiezen. Nu verliep de installatie in ongeveer 30 tot 40 minuten naar ik me herinner. Maar dit
lijkt me onvoldoende voor het goed formateren en instaleren van een schijf, zeker gezien ik
hem niet heb zien wissen, maar hij gelijk begon te installeren. Ook het herinstalleren werkt dus
niet.

Mijn firewire poort heb ik nog niet kunnen checken omdat ik geen ander firewire apparaat heb. De geluidskaart werkt prima want die doet zijn werk nog steeds op mijn imac.

Nu m-audio zegt dat er zaken "permanantly inoperable" kunnen worden, raak ik een beetje benauwd. Zeker gezien je van apple alleen de standaard procedures word doorgeleid.

Hier is de link naar de uitspraken van m-audio over dit topic:
http://www.m-audio.com/in...ac920b52a508de3167730a7ae

Alvast bedankt als je alles gelezen hebt! HELP!

mvg Pieter

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Dat zou klote zijn.

Heb je geprobeerd het apparaatje bij iemand anders te proberen, op een andere pc?

Heeft het apparaatje aparte stroom nodig? Een controlle lampje dat tie aan staat?

Als je in de system profiler kijkt onder firewire etc, zie je het dan ook niet staan (of een onbekend apparaat)?

Als je macbook leeg kan zou ik toch nog eens een nieuwe installatie doen van OSX. In een van de eerste schermpjes kan je onder utilities menu disk utility openen, je schijf selecteren en 'erase' kiezen. Let op! Je schijf gaat dan helemaal LEEG!

Dan doe je de installatie zonder je firewire apparaatje eraan gekoppeld en als de installatie helemaal klaar is (na dat intro filmpje enzo) doe je de installatie van die m-audio device en koppel je hem nog es er aan.

Ik hoop dat het gaat werken voor je.