Hallo,
Ik heb dit topic geopend om wat informatie in te winnen.
Ik heb circa 1 maand geleden een nieuw systeem bij Azerty aangeschaft met de volgende videokaart: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=27560
Tijdens het spelen van bijv. CoD2 kreeg ik echter artifacts en viel uiteindelijk eht scherm weg, na wat gegoogle kwam ik op dit topic uit: ATI x1950 Pro - crash topic
Een probleem met de vrm chips misschien?
Afijn, 2e scherm eraan gezet om met Everest ultimate de temps van de vrm chips in de gaten te houden en die werden rond de 114 graden.
Het probleem veregerde en zelf de visualisaties in wmp zorgen ervoor dat het beeld wegviel.
Kaart voor RMA als DOA opgestuurd en een nieuwe gekregen.
Deze nieuwe kaart heeft het 2 weken goed gedaan, nu heb ik echter Crysis gespeeld en wederom kreeg ik na een uurtje Artifacts, dit ging even zo door en nu krijg ik om het kwatier artifacts, de rode draad wordt weer zichtbaar dus..
Nu mijn vraag, valt deze schade door oververhitting onder de garantie?
En wat kan ik dan het beste doen? Bij wijze van spreken morgen opsturen?
Ik maak mij namelijk een beetje zorgen dat de kaart nog niet als defect wordt bevonden, Rainbow Six Vegas ed. kunnen namelijk wel zonder problemen worden gespeeld, maar om de kaart nu langer te gebruiken om de verergering af te wachten lijkt me ook niets o.0.
En is het ook mogelijk om voor zoiets je geld terug te krijgen om een ander product te kiezen? Ik heb het nu namelijk natuurlijk wel gehad emt de x1950 Pro serie..
Heel verhaal, bedankt voor het lezen!
Systeemkast Thermaltake VB1000BWS, Soprano + Window, Zwart
Voeding Be Quiet Straight Power, 450 Watt, Retail
Moederbord Asus P5K SE, Retail
Processor(s) Intel Core 2 Duo, 2,66Mhz, Boxed, E6750, Socket 775
Geheugen G.Skill F2-6400CL5D-2GBNQ, 2048MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Hard Disk(s) Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Videokaart(en) HIS X1950Pro IceQ3 Turbo, 512 MB, DDR3, PCI Express x16
Monitor(en) Samsung SyncMaster 206BW
Brander(s) Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail
CD/DVD-Drive(s) Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail
Speakers Trust 350p Soundwave
Geluidskaart(en) Onboard
Netwerkkaart(en) IBM 100/10 Netwerkkaart
Muis Microsoft Comfort Optical 3000
Toetsenbord Logitech media UltraX
CPU cooler Standaard Intel cooler
Casefans 2 x 120 mm, 1 x 90 mm
Ik heb dit topic geopend om wat informatie in te winnen.
Ik heb circa 1 maand geleden een nieuw systeem bij Azerty aangeschaft met de volgende videokaart: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=27560
Tijdens het spelen van bijv. CoD2 kreeg ik echter artifacts en viel uiteindelijk eht scherm weg, na wat gegoogle kwam ik op dit topic uit: ATI x1950 Pro - crash topic
Een probleem met de vrm chips misschien?
Afijn, 2e scherm eraan gezet om met Everest ultimate de temps van de vrm chips in de gaten te houden en die werden rond de 114 graden.
Het probleem veregerde en zelf de visualisaties in wmp zorgen ervoor dat het beeld wegviel.
Kaart voor RMA als DOA opgestuurd en een nieuwe gekregen.
Deze nieuwe kaart heeft het 2 weken goed gedaan, nu heb ik echter Crysis gespeeld en wederom kreeg ik na een uurtje Artifacts, dit ging even zo door en nu krijg ik om het kwatier artifacts, de rode draad wordt weer zichtbaar dus..
Nu mijn vraag, valt deze schade door oververhitting onder de garantie?
En wat kan ik dan het beste doen? Bij wijze van spreken morgen opsturen?
Ik maak mij namelijk een beetje zorgen dat de kaart nog niet als defect wordt bevonden, Rainbow Six Vegas ed. kunnen namelijk wel zonder problemen worden gespeeld, maar om de kaart nu langer te gebruiken om de verergering af te wachten lijkt me ook niets o.0.
En is het ook mogelijk om voor zoiets je geld terug te krijgen om een ander product te kiezen? Ik heb het nu namelijk natuurlijk wel gehad emt de x1950 Pro serie..
Heel verhaal, bedankt voor het lezen!
Systeemkast Thermaltake VB1000BWS, Soprano + Window, Zwart
Voeding Be Quiet Straight Power, 450 Watt, Retail
Moederbord Asus P5K SE, Retail
Processor(s) Intel Core 2 Duo, 2,66Mhz, Boxed, E6750, Socket 775
Geheugen G.Skill F2-6400CL5D-2GBNQ, 2048MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Hard Disk(s) Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Videokaart(en) HIS X1950Pro IceQ3 Turbo, 512 MB, DDR3, PCI Express x16
Monitor(en) Samsung SyncMaster 206BW
Brander(s) Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail
CD/DVD-Drive(s) Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail
Speakers Trust 350p Soundwave