Systeeminfo:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition (OS Service Pack Service Pack 2)
CPU Type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3400+
Moederbordnaam ASRock AM2NF3-VSTA (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce3 250, AMD Hammer
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Video kaart HIS Radeon X1550 (256 MB)
Monitor Fujitsu Siemens C382FA [15" LCD] (YEDR402822)
Harde schijf Hitachi HDS721616PLA380 (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station BW1354F HYQ303D SCSI CdRom Device
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (192.168.1.3)
power supply Spire 400 watt (met 2x 12v lijnen samen goed voor 320 max watt output)
Ik heb een probleem met deze pc en vooral videokaart. Waarom de videokaart?
Tijdens het spelen van Warcraft schakelt de monitor op zwart, komt de mededeling "unsupported mode" in beeld en schakelt de monitor uit. Het enige dat dan mogelijk is, is opnieuw opstarten. Het geluid van Warcraft gaat op de achtergrond door en klinkt normaal. Ik hoor zelfs nog de windows geluidjes van eht afsluit proces.
In de windows logboeken staat na het opstarten:
Is mijn videokaart gaar? Moet ie met een baksteen retour naar HIS. Of is mijn voeding te slap, heeft die misschien een ±450 watt nodig...
Wie kan me helpen, ik heb al veel geprobeerd en gezocht.
En ik heb hulp nodig, nu speelt mijn vriendin Warcraft op mijn pc en kan ik zelf dus niet gamen
Wie, met een vergelijkbaar systeem of probleem kan me een duwtje in de richting van de oplossing geven.
Ik heb ook aan de temperaturen gedacht, maar op dit moment draait het systeem met kast op en, beide side panels er af. De temp meten is lastig, volgens mij zitten er geen sensoren op de kaart. Een huistuinenkeueken temp meter geeft zo´n 40 graden aan in de ventilator. Ik weet het, geen exacte meting, but the best i can do.
Er zit trouwens wel een lullig ventilatortje op.
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition (OS Service Pack Service Pack 2)
CPU Type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3400+
Moederbordnaam ASRock AM2NF3-VSTA (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce3 250, AMD Hammer
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Video kaart HIS Radeon X1550 (256 MB)
Monitor Fujitsu Siemens C382FA [15" LCD] (YEDR402822)
Harde schijf Hitachi HDS721616PLA380 (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station BW1354F HYQ303D SCSI CdRom Device
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (192.168.1.3)
power supply Spire 400 watt (met 2x 12v lijnen samen goed voor 320 max watt output)
Ik heb een probleem met deze pc en vooral videokaart. Waarom de videokaart?
Tijdens het spelen van Warcraft schakelt de monitor op zwart, komt de mededeling "unsupported mode" in beeld en schakelt de monitor uit. Het enige dat dan mogelijk is, is opnieuw opstarten. Het geluid van Warcraft gaat op de achtergrond door en klinkt normaal. Ik hoor zelfs nog de windows geluidjes van eht afsluit proces.
In de windows logboeken staat na het opstarten:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ati2mtag
Categorie van gebeurtenis: SDTV
Gebeurtenis-ID: 49170
Beschrijving:
MODE: GXO Execute BIOS Table Error
- Ik heb al geprobeerd om verschillende drivers te installeren. De nieuwste Catalyst drivers tot en met de oudst beschikbaar (versie 7.10 Catalyst suite tot en met de 6.14 wdm drivers.)
- Zelfs Omega drivers geven dezelfde foutmelding in de logboeken.
- Bij het installeren van de nieuwe (of oude) drivers heb ik eerst de vorige drivers verwijderd en vervolgens in de "Veilige Modus" een register clean en hardeschijf clean gedaan (alle ati*.* bestanden handmatig verwijderen)
- Ik heb geprobeerd om de oude tft plank om te wisselen met mijn Samsung Syncmaster 940BF.
- Ik heb de batterij van mijn multimeter vervangen en dan komen op de 12v lijn uit op ~11,97 en op de 5,5v lijn uit op ~5,1v. Die voltages schommelen iets, maar de 12volt komt niet onder de 11,90
- ik heb de extra voedingskabel op de AGP kaart wel aangesloten
Is mijn videokaart gaar? Moet ie met een baksteen retour naar HIS. Of is mijn voeding te slap, heeft die misschien een ±450 watt nodig...
Wie kan me helpen, ik heb al veel geprobeerd en gezocht.
En ik heb hulp nodig, nu speelt mijn vriendin Warcraft op mijn pc en kan ik zelf dus niet gamen
Wie, met een vergelijkbaar systeem of probleem kan me een duwtje in de richting van de oplossing geven.
Ik heb ook aan de temperaturen gedacht, maar op dit moment draait het systeem met kast op en, beide side panels er af. De temp meten is lastig, volgens mij zitten er geen sensoren op de kaart. Een huistuinenkeueken temp meter geeft zo´n 40 graden aan in de ventilator. Ik weet het, geen exacte meting, but the best i can do.
Er zit trouwens wel een lullig ventilatortje op.
[ Voor 7% gewijzigd door TheMe op 17-10-2007 21:34 ]
There is no place like 127.0.0.1