Toon posts:

Wat voor fax oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fax oplossing voor een klein bedrijfsnetwerk. Ik wil faxen kunnen ontvangen en versturen via elke computer in het netwerk. Op de zaak hebben wij een meervoudige isdn 2 aansluiting met doorkiesreeks. Nu heb ik voorzover ik gevonden heb 2 oplossingen:

1. Fax modem koppelen op server.

2. Fax2email

Nu is het grootste nadeel van optie 2 is dat ik niet mijn fax nummer kan behouden tenzij ik het laat doorschakelen naar het nummer wat ik van fax2email krijg. Nu kost dit op lange termijn mij te veel.

Optie 1 heb ik al is geprobeerd met een USR Robotics modem van ongeveer € 50,-. Ik gebruikte dit in combinatie met Actfax. Ik had alleen problemen dat ik af en toe niet iets ontving en verder ook geen notitie in de log kreeg. Zo wist ik niet wij mij gefaxt had. Dit fax modem was aangesloten op een normaal fax apparaat. Fax modem kreeg lijn na 1 x rinkelen, fax apparaat na 3 x rinkelen.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor of een ander idee hoe ik makkelijk kan faxen via het netwerk?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:26
GFI Faxmaker werkt dmv modem in server en kan je faxen ontvangen en verzenden via email.
Is niet goedkoop maar wel je oplossing denk ik.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Ik gebruik zelf fax2email en dat werkt prima. Ik heb geen nummer wat ik wilde behouden maar dat kan wel degelijk.

Hoe ga je verzenden?

Verwijderd

Topicstarter
Met Fax2email moet het netwerk dus aangesloten zijn op het internet, anderse kan ik geen faxen via de e-mail versturen of ontvangen. Als ik hiervoor kies lijkt mij dat ik Exchange of iets dergelijks nodig heb.

Voor optie 1 gewoon via Actfax en dan via de telefoonlijn.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:57:
Ik gebruik zelf fax2email en dat werkt prima. Ik heb geen nummer wat ik wilde behouden maar dat kan wel degelijk.

Hoe ga je verzenden?
Ik kan trouwens wel mijn nummer behouden maar dan moet ik het nummer doorschakelen en dan moet je ook per ontvangen fax betalen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46

krietjur

Where am I?

Ik gebruik bij mij op de zaak een linux server met een extern modem eraan en met hylafax erop als faxsoftware. Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
krietjur schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:30:
Ik gebruik bij mij op de zaak een linux server met een extern modem eraan en met hylafax erop als faxsoftware. Werkt perfect.
Kan je mij vertellen wat voor merk en type fax modem je eraan heb gekoppeld en of het op isdn is aangesloten? Ik denk ook dat zoiets mijn beste oplossing is, alleen dan op een windows server.

Verwijderd

Topicstarter
Zou anders iemand mij kunnen vertellen anders wat voor extern apparaat ik nodig heb om faxen goed mee te kunnen versturen en ontvangen? Ik had een tijdje geleden dit apparaat gekocht alleen dat werkte niet al te best ( af en toe ging fax over maar ontving hij gewoon niet zonder log melding) :
http://www.centralpoint.n...xternal_Faxmodem_V92.html

KPN verbinding bij ons op de zaak is meervoudige ISDN aansluiting met doorkiesreeks

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik gebruik voor het faxen een EICON Diva Server board ISDN2 in mijn server. De faxen bij het ontvangen worden doorgestuurd naar mn laserprinter. Voor het verzenden van faxen zet ik het documentje op mn server en neem deze dan over en print hem dan uit met de fax ( hij gaat hem dan als fax versturen)

Er is overigens ook software hiervoor. Volgens mij ondesteund AltN Mdeamon fax2mail. Maar dan met een ISDN kaart http://www.altn.com/Products/MessagingSolutions/RelayFax/

Exchange 5.5 kan het dacht ik ook.

GFI is dacht ik ook genoemd http://www.gfi.nl/nl/faxmaker/

Wat voor mail pakket gebruik je ? En ik zou het in iedergeval binnenshuis houden.

[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 21-10-2007 11:36 ]

Verwijderd

Active Fax

GFI Faxmaker

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:33:
Ik gebruik voor het faxen een EICON Diva Server board ISDN2 in mijn server. De faxen bij het ontvangen worden doorgestuurd naar mn laserprinter. Voor het verzenden van faxen zet ik het documentje op mn server en neem deze dan over en print hem dan uit met de fax ( hij gaat hem dan als fax versturen)

Er is overigens ook software hiervoor. Volgens mij ondesteund AltN Mdeamon fax2mail. Maar dan met een ISDN kaart http://www.altn.com/Products/MessagingSolutions/RelayFax/

Exchange 5.5 kan het dacht ik ook.

GFI is dacht ik ook genoemd http://www.gfi.nl/nl/faxmaker/

Wat voor mail pakket gebruik je ? En ik zou het in iedergeval binnenshuis houden.
Ik gebruik geen mail pakket, wij doen namelijk niet heel veel per e-mail. Kwa programma wil ik Actfax gebruiken of anders GFI Faxmaker. Is er iets goedkopers dan de Eicon ISDN kaart? Ik zie prijzen rond de € 500,- / € 1000,- . Ik hou het ook allemaal binnen het bedrijf, niks staat online. Heb trouwens alleen maar 1 poort nodig want wil maar via 1 lijn fax kunenn ontvangen, rest gewoon telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:27 ]

Verwijderd

Wij hadden een windows 2003 server staan, microsoft fax, een analoog modempje.

Draaide als een trein. Er zat een quottro fox tussen om van ISDN naar analoog te gaan. Gewoon een of ander goedkoop modempje van een paar euro. Bij mijn weten heb ik nooit iets gemist.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:14:
Wij hadden een windows 2003 server staan, microsoft fax, een analoog modempje.

Draaide als een trein. Er zat een quottro fox tussen om van ISDN naar analoog te gaan. Gewoon een of ander goedkoop modempje van een paar euro. Bij mijn weten heb ik nooit iets gemist.
Dat is ook een optie alleen als ik op quottro fox zoek vind ik niks en op quattrovox alleen dat het een huistelefooncentrale is.

Wat bedoel je en zijn er nog andere oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij svp kan helpen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:20:
[...]Dat is ook een optie alleen als ik op quottro fox zoek vind ik niks en op quattrovox alleen dat het een huistelefooncentrale is.
Het is ook een huistelefooncentrale, je moet namelijk toch op de een of andere manier van je ISDN een analoge poort maken om daar een fax of modem op aan te kunnen sluiten om te faxen. Kan me trouwens herinneren dat sommige ISDN kaarten via de drivers analoge modems softwarematig emuleren, alleen was dit wel op vrij lage snelheid.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46

krietjur

Where am I?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Kan je mij vertellen wat voor merk en type fax modem je eraan heb gekoppeld en of het op isdn is aangesloten? Ik denk ook dat zoiets mijn beste oplossing is, alleen dan op een windows server.
Als modem gebruik ik een dynalink extern modem. Overigens geen isdn maar gewoon analoge lijn. Maar werkt super, dat ding verstuurt massa's faxen op een dag en nooit problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik heb zelf een ISDN verbinding dus dat is het probleem. Het modem wat ik heb is analoog en daarom werkt het niet al te goed. Iemand anders die mischien oplossing heeft voor ISDN?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:17:
Mja ik heb zelf een ISDN verbinding dus dat is het probleem. Het modem wat ik heb is analoog en daarom werkt het niet al te goed. Iemand anders die mischien oplossing heeft voor ISDN?
Hoezo is dat een probleem ?

Quattrovox ervoor en dan een Dynalink modem werkt echt super hoor. (doe ik namelijk zelf ook)

Je kunt het beste een extern modem gebruiken.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wij hebben op het werk een mooie grote printer staan die ook kan scannen/kopieren en faxen. Zit een netwerkaansluiting op en je kunt dus met iedere pc een fax versturen....

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:29:
Wij hebben op het werk een mooie grote printer staan die ook kan scannen/kopieren en faxen. Zit een netwerkaansluiting op en je kunt dus met iedere pc een fax versturen....
Kan het ook digitaal faxen ontvangen? Zou je mij het typenummer kunnen doorgeven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Kan het ook digitaal faxen ontvangen? Zou je mij het typenummer kunnen doorgeven?
Wat is je probleem nou met ISDN ?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb ook een analoog modem (externe dynalink 56k6) aan een quattrovox hangen, welke aan een ISDN lijntje hangt. Het analoge modem hangt aan een Windows Server 2003 met de ingebouwde fax server (is een Pentium III 677 met 256MB ram :) ).. Werkt out of the box erg goed! Windows XP en Windows Vista hebben een ingebouwde fax client die daar meteen mee werkt.

Ik wil in de toekomst wel nog met Hylafax gaan spelen, scheelt boel aan licentiekosten, en is veel stoerder.

Heb voor analoog gekozen, omdat ik met ISDN allerlei compatibiliteitsproblemen had met andere faxen, en ik gebonden was aan klotesoftware, etc.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:42:
Ik heb ook een analoog modem (externe dynalink 56k6) aan een quattrovox hangen, welke aan een ISDN lijntje hangt. Het analoge modem hangt aan een Windows Server 2003 met de ingebouwde fax server (is een Pentium III 677 met 256MB ram :) ).. Werkt out of the box erg goed! Windows XP en Windows Vista hebben een ingebouwde fax client die daar meteen mee werkt.

Ik wil in de toekomst wel nog met Hylafax gaan spelen, scheelt boel aan licentiekosten, en is veel stoerder.

Heb voor analoog gekozen, omdat ik met ISDN allerlei compatibiliteitsproblemen had met andere faxen, en ik gebonden was aan klotesoftware, etc.
He, ik denk toch dat ik dit ook maar ga doen. Ik heb nu gezocht op quattrovox en zie dat er verschillende soorten zijn, zoals 1,2,3,4,5 etc. Kan je mij vertellen welke voor mij zou werken? En moet ik nog iets speciaals instellen om te zorgen dat de lijn alleen van isdn naar analoog moet? Ik moet hem dus zo gaan gebruiken:

lijn ingang -> telefooncentrale siemands isdn -> patchkast -> quattrovox -> fysiek apparaat opneem 3 rings -> fax modem opnemen 1 ring.

Gaat dit werken?

Mijn dank is groot.

Verwijderd

Iedere quattrovox werkt, koop een 5 voor een tientje of 5 en je bent goed bezig :)

Serie 1 heeft een issue. en vanaf 3 pas alle poorten nummer herkenning naar binnen toe.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 22:08 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Wat voor een Siemens centrale heb je ? Want als deze ook de analoge poorten verzorgt voor de faxen e.d. dan heb je eigenlijk al heztelfde als wat je met de quatroxvox gaat doen.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-03 09:55
Op een quatrovox kan volgens mij geen meervoudige lijn, wat ga je anders doen met doorkiesnummers. Daarbij is het zo dat in tegenstelling tot een enkelvoudige lijn je er mij 1 apperaat op kan hangen.

Wat voor siemens heb je en heeft deze analoge poorten. Als het een HiPath is moet je wel opletten dat deze analoog maximaal 14k4 door laat. Maar voor faxen is dit voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Siemens Hicom 150E telefoocentrale.
Ik heb een meervoudige isdn2 aansluiting met doorkiesnummer-reeks.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het nu aangesloten om te proberen en kwa software werkt actfax gewoon goed. Nu had ik alleen een raar probleem, faxen in het binnenland ging goed tot zover ik weet, alleen ik moest ook een fax naar het buitenland sturen alleen de toon sloeg wel over alleen hij wilde maar niet verzenden. Toen heb ik de fax uitgeprint en handmatig met de fax verstuurd en toen werkte hij wel. Het werkt dus blijikbaar niet zo lekker. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt? Ik weet trouwens niet of mijn lijn isdn is of analoog, misschien dat het daarom niet lekker werkt?

Verwijderd

Waarom gebruik je in vredesnaam een betaalde versie wanneer de opensource variant echt super is ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:09:
Waarom gebruik je in vredesnaam een betaalde versie wanneer de opensource variant echt super is ?
Omdat ik een windows server heb en hylafax voor unix is? of bedoel je iets anders wat ik niet weet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:48:
[...]

Omdat ik een windows server heb en hylafax voor unix is? of bedoel je iets anders wat ik niet weet?
Als het alleen een faxserver is zou ik direct van windows af stappen.

Dure fax ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gebruik op de windows server microsoft sql server, daarnaast wil ik op diezelfde server een fax server op maken.
Pagina: 1