[2003] wsus3 uninstall problems

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
njaha wat is het probleem: ik krijg wsus niet verwijderd, de Windows Internal Database daar was iets mis mee, die wel kunnen un-installen maar wsus zelf niet... (doordat de Windows Internet DB niet werkte werkte wsus ook niet meer, vandaar dat ik wsus wil uninstallen, en dan weer installeren naar wat dingen gegoogled maar daar stond steeds dat het in de add/remove programs stond (bij mij dus NIET hetgeval en daar hadden ze het steeds over RC's e.d.)

elkes keer als ik dan die setup open krijg ik kan het niet verwijderen wat er was een error..., maar in de event log zie ik geen error staan waardoor het kwam, id-en hoe ik wsus kan verwijderen?\

toch gevonden, omdat de internal db al weg was, werkte dat niet, en toen hij er wel was maar niet werkte, ging ut ook niet

fix:

code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Update Services\Server\Setup]
"WmsdeInstalled"=dword:00000000
"wYukonInstalled"=dword:00000000

dan gaat de setup wel door :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch2007 op 17-10-2007 21:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou inderdaad eerst WSUS en daarna de database moeten verwijderen, maar mooi dat het al opgelost is, bedankt voor het melden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
sanfranjake schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:42:
Je zou inderdaad eerst WSUS en daarna de database moeten verwijderen, maar mooi dat het al opgelost is, bedankt voor het melden.
wsus, kon ik niet verwijderen, toen de Windows Internal DB er wel nog wel, deze was zo vernacheld, dat deze niet eens meer als service zijnde wilde opstarten, en omdat de uninstaller van wsus, 1) kijkt maar de DB is 2) de DB daarna leeg probeerd te maken, maakte het in dit geval niets uit of ik de Windows INternal DB wel of iet deed verwijderen,

mjah goed die registery dingen fixten het, en heb nu gewoon MSSQL 2005 express installed en daar de DB ingezet, en wsus nu re-installed en sofar so good :)