Ik probeer iets uiterst triviaals, maar het lukt niet. Ik wil een artikel lezen dat op de portal van ACM staat, dus moet ik vanaf een machine op de universiteit verbinden. Nu heb ik een shell-account op een bak die SSH draait. Dus ik doe "ssh -D 8080 user@host -Nf" en op poort 8080 luistert een SOCKS-proxy. Inloggen werkt prima zonder wachtwoord via sleutelondertekening, dus dat is niet het probleem.
Vervolgens stel ik in Firefox in dat ik een proxy wil gebruiken en ik vul bij SOCKS "localhost" en de poort "8080" in. Ik kies SOCKS5 als protocol en vervolgens denk ik te kunnen surfen via de proxy, maar niets is minder waar: Na een tijdje krijg ik gewoon een time-out. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
OpenBSD 4.1-stable
OpenSSH 4.6
Firefox 2.0.0.3
Vervolgens stel ik in Firefox in dat ik een proxy wil gebruiken en ik vul bij SOCKS "localhost" en de poort "8080" in. Ik kies SOCKS5 als protocol en vervolgens denk ik te kunnen surfen via de proxy, maar niets is minder waar: Na een tijdje krijg ik gewoon een time-out. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
OpenBSD 4.1-stable
OpenSSH 4.6
Firefox 2.0.0.3