Toon posts:

sweex muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem n.l. dat een sweex ps/2 optische muis het op een computer van een kennis niet wil doen terwijl hij het op andere computers wel doet. Wanneer je deze muis aansluit doet het toetsenbord het ook niet meer. Je ziet wel op het scherm een muispijltje maar je kunt deze niet bewegen. De computer is net opnieuw geinstalleerd. Hiervoor werkte de muis ook al niet. De standaard muis van de computer (ook ps/2 alleen met een balletje) en toetsenbord werkt wel altijd goed.

Al uitgeprobeerd:
- een ander toetsenbord aansluiten waarmee de muis het wel doet op een andere computer
- het stekkertje tijdens het begin van het opstarten eruit en erin doen (tip vond ik in de search)
- alleen de muis aansluiten bij het opstarten
- alleen het keyboard aansluiten, de computer helemaal opstarten, hierna weer afsluiten en muis er
weer in stoppen en opnieuw opstarten.

Het is een fujitsu siemens computer met een Athlon 1500+ processor en 256 mb ram, ik weet niet het modelnr aangezien die kennis geen bon meer heeft en op de pc zelf het niet staat.

Misschien hebben jullie een tip voor mij?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Waarom zo'n moeite doen, koop gewoon een nieuwe muis.

Verwijderd

nieuwe muis kopen? sweex is toch wel een van de minste merken die er maar zijn.

Verwijderd

De muis in en uit de PS2 poort halen wanneer de PC aan staat is een slecht plan en hiermee kun je de poort stuk maken als die dat al niet is.

Probeer gewoon een andere muis zodat je kunt uitsluiten of het aan de Sweeeeeeeexxx ligt of niet. (al gedaan lees ik net)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 19:35 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Sweex is natuurlijk ook niet echt een merk dat voor kwaliteit staat. Ik zal gewoon die sweex wegdoen en een echte muis kopen van een beetje merk (een simpel Logitech muisje van een tientje)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Zou misschien ook een stroom probleem kunnen zijn, ik neem aan dat die sweex optical iets meer verbruikt als een muis met balletje, andere optical proberen dus.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Brand het rode lampje onder de muis als hij is aangesloten?
Zo niet, koop een ander en dan een A merk zoals logitech en microsoft.

Zo ja, pak een andere muis en verwijder de muis in apparaat beheer, dan zet je de pc uit, doe je de sweex muis erin en strat je de pc op. Dan zou hij weer moeten werken.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06

M2M

medicijnman

ik schat zelf dat het probleem aan het moederbord ligt. Als de muis het wel doet "in andere pc's", en een normale ps2 muis het wel gewoon doet in die pc, dan lijkt het me sterk dat de muis zoiets heeft als te weinig stroom krijgen oid. ook al is het een sweex, ok voedingen kunnen ze niet maken, maar ik heb nog nooit problemen gehad met een sweex muis.

maar voor alle usb dingen zijn oplossingen, je zou jezelf een usb to PS2 converter aan kunnen schaffen. zo'n ding ter grootte van een sigaret, waar je je usb muis in kunt pluggen en m vervolgens in de PS2 poort kunt stoppen. Succes!

-_-

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben jij de enigste die geen problemen heeft gehad met een sweex muis. :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga de tip van JoopieBoy proberen want ja, het optische lampje brandt wel. Ook zal ik zoals Blackspot aanraadt een andere optische muis uittesten en kijken of deze wel werkt.

Verwijderd

Als het om een PS2 muis gaat waarom zet je de computer niet eerst uit :?

Een ps2 muis is bij oudere moederborden niet PnP compatible zoals USB dat is....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, eerst computer uitzetten voordat je wat wisselt. Maar goed, als hij dat nu een keer goed doet end at apparaat netjes verwijderd moet het probleem als het goed is opgelost zijn.
Succes en ik hoop snel wat ervan te horen.

Verwijderd

Topicstarter
Alle tips mochten niet baten. Een andere optische muis werkte wel en het hielp niet om in apparaatbeheer de werkende muis te verwijderen, hierna de computer uit te schakelen en daarna de sweex muis aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 14:27 ]

Pagina: 1