Foto onder zware jpg-compressie

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij dit artikel staat dit plaatje. Nu kan het aan mij liggen, maar dat ziet er toch niet uit zo, met die enorme compressie? Er staan op het scherm, en op het zwarte gat daarachter, waar een doosje in lijkt te zweven, enorme golven van tinten zwart/blauw. Ook rechtsboven op het plaatje is lekker veel ruis en kleurverschil te zien.

Nu snap ik dat jullie geen extreem grote plaatjes willen (in bytes), maar is dit niet een beetje teveel van het 'goede'?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

84.29 kB (86317 bytes) is nou niet bepaald klein voor een afbeelding van 400x300 pixels in mijn ogen...
Ik heb hier 800x600 afbeeldingen van +/- 60 kB die er beter uit zien.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien is dit gewoon wat er vanuit ASML aangeleverd wordt? Kan T.net ook vrij weinig aan doen..

Verwijderd

Dit soort effecten komt niet van jpeg-compressie. Het is eerder een foto die opgeslagen is in indexed color (gif?) en daarna opgeslagen als jpeg.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgens mij was het al een keer aan de orde gekomen dat het resize scriptje niet helemaal deugt van de huidige cms. Ze hadden ivm nextgen geen tijd gevonden om dat nog te verbeteren geloof ik maar het zal wel in de pijpleiding oid. :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Het zal waarschijnlijk komen omdat de kwaliteit van het plaatje in eerste instantie al niet best was en niet zozeer door het toedoen van ons ;) Helaas kan ik het origineel niet vinden (alhoewel ik betwijfel of die betere kwaliteit was), maar ik heb wel een ander mooi plaatje gevonden, dus ik zal de huidige zo vervangen.

edit:
Foto vervangen door:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1192641487.jpg

Dit beter? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 17-10-2007 19:19 ]

The devil is in the details.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:11:
Dit soort effecten komt niet van jpeg-compressie. Het is eerder een foto die opgeslagen is in indexed color (gif?) en daarna opgeslagen als jpeg.
Heb je gelijk in, jpeg-compressie geeft van die leuke artifacts.
Hahn schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:14:
edit:
Foto vervangen door:

[afbeelding]

Dit beter? :P
Veel beter d:)b
Pagina: 1