Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MyBB en Mambo bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb sinds enige tijd een MyBB forum. Nou wil ik hier echter een frontpage bij maken. Hiervoor wil ik Mambo gebruiken. Nou is mijn vraag: is er een mogelijkheid de users van MyBB en Mambo te koppelen? Dus als iemand op Mambo registreerd dat je automatisch op MyBB geregistreerd bent en andersom :).

Ik heb al gegoogled, maar hier kwam ik maar redelijk weinig informatie tegen :) . Alvast bedankt!

Verwijderd

Nu ken ik deze specifieke systemen niet heel goed (is mambo niet tegenwoordig joomla of was dat weer iets anders?)

Maar, misschien is het een optie om even goed naar de tabellen te kijken van deze twee, en dan zelf een registerscript schrijven om nieuwe users direct voor allebei in te schrijven. Je zal waarschijnlijk ook het login en logout script moeten aanpassen, om ervoor te zorgen dat de sessies synchroon lopen...

Met een beetje geluk gebruiken ze allebei dezelfde password encoding, dan kan je de databases voor de existing users ook synchroniseren...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Joomla is zeg maar de opvolger van Mambo, nadat het bedrijf achter Mambo dingen besloot waar de devvers niet blij mee waren...

Een zogenaamde bridge is er nog niet en is denk ik ook niet in de maak, de makers van Joomla (en vele anderen) zweren bij SMF...

We are shaping the future

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ja ik heb de beta versie van de nieuwe joomla gebruikt en die beviel me wel qua layout, maar er zaten nog erg veel bugs in. En van de oude versie van joomla beviel me het layout niet zo goed :). Maar dit zou best goed kunnen omdat het admin panel vrij veel op elkaar lijkt, en ook het layout.

Ik heb wel iets gevonden om phpbb en joomla te koppelen, maar ik wil toch graag bij MyBB krijgen, omdat ik hier vrij veel zelf kan aanpassen, en hier nou ook redelijk goed van weet hoe alles in elkaar zit.

Edit: ik heb het even opgezocht: klik.

Ik heb SMF ook al gezien op google en heb gelezen dat dit een erg fijn forum is, behalve als je er dingen in aanpassen wilt. Weet iemand of dit klopt?

En ik heb gelezen dat er een mogelijkheid is om alle info van een phpbb forum over te zetten naar SMF. Maar is dit ook mogelijk met MyBB?

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchman140 op 17-10-2007 17:59 ]

Verwijderd

Je kan alles in alles omzetten, gewoon in de SQL, maar heb je enige programmeerervaring?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit gaat niet eens over zelf programmeren, iets wat wel de bedoeling is van Programming. Support op niet zelf gemaakte produkten geven we hier dan ook niet, daarvoor zul je toch echt bij de makers zelf moeten zijn. Ook mambo en MyBB hebben prima support fora :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.