[PHP] Cookie in IE6 verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik heb de volgende situatie(s):

software.tweakers.net
www.tweakers.net
www.nu.nl

Even voorbeelden gemaakt van de URL's, want anders kan niemand het verhaal meer volgen. Het zijn dus puur voorbeelden ;)

software.tweakers.net legt een link met een software pakket en spuugt vervolgens het resultaat uit in HTML. Het resultaat qua HTML kan ik zelf aanpassen, maar is dus alleen puur HTML/JS/CSS: geen PHP bijvoorbeeld :)

Wanneer software.tweakers.net wordt opgeroepen moeten er een aantal cookies gezet worden die nodig zijn voor de algemene werking.

Nu komt het hele verhaal: ik moet software.tweakers.net d.m.v. een (i)frame intergreren op www.nu.nl. Hiermee kom je in de problemen, want vanaf www.nu.nl mag je geen cookie zetten voor software.tweakers.net.

Hiervoor heb ik dus een tussenstap gemaakt. www.tweakers.net heeft 1 php bestand wat software.tweakers.net include. Omdat ze allebei van hetzelfde domein gebruik maken (alleen het subdomein verschilt) mag dit php bestand wel een cookie zetten voor software.tweakers.net. Vervolgens include ik in www.nu.nl het www.tweakers.net. Kortom, voordat iedereen me kwijt is ;) :

www.nu.nl frame -> include www.tweakers.net en zet voor het hele tweakers domein een cookie, frame -> include weer software.tweakers.net

Als ik nu www.nu.nl open in Firefox (nadat ik alle cookies getrashed hebt) werkt het perfect. Open ik IE7 (again alle cookies getrashed), weer perfect resultaat. Cookies worden gezet.

Nu open ik IE6 en die komt met het bekende oogje dat de cookies niet zijn gezet vanwege privacy. Ik wist niet dat IE7 weer anders om ging met cookies in vergelijking met IE6, maar blijkbaar dus wel.

Zo zet ik de cookie vanaf www.tweakers.net (niet echt spannend):

PHP:
1
setCookie("Naam", "Value" , time()+3600,"/", ".tweakers.net");

Mijn vraag is dus: waarom weigert IE6 wel en hoe kan ik dit het beste aanpakken :) ? Heb uiteraard geen uitgewerkt verhaal nodig, maar meer in welke richting ik moet zoeken. Search geeft prachtige topics, maar op die basis had ik dit idee al bedacht om om het probleem te werken. Dacht ook dat het goed gelukt was, tot ik IE6 er bij pakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Ik weet niet of je ook daadwerkelijk werkt met een two-letter domain, maar anders is dit er eentje om rekening mee te houden:Internet Explorer does not set a cookie for two-letter domains.

Staat ook een topic op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je moet een P3P-policy meesturen volgens mij, dan kan het zijn dat IE 6 het wél accepteert...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Ik gebruik een virtual machine om te testen. Zojuist op een 'echte' IE6 browser geprobeerd en daar lijkt het wel goed te gaan met de cookies. Ga nog even verder testen, maar wellicht dat het een limitatie is van mijn virtual machine. Ik post het resultaat hier en neem de suggesties die gedaan zijn alvast door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mm, stonden op de echte machine en in de virtuele machine de instellingen w.b.t. privacy wel gelijk?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Security settings op de VM staan gewoon op standaard. Ik zit morgen op een locatie met XP icm IE6 machines en dan ga ik weer eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Japius schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:44:
Ik weet niet of je ook daadwerkelijk werkt met een two-letter domain, maar anders is dit er eentje om rekening mee te houden:Internet Explorer does not set a cookie for two-letter domains.

Staat ook een topic op GoT.
Een beetje ongelukkig gekozen voorbeeld blijkt maar weer :) Het domein wat ik gebruik is vele tekens lang inclusief een koppelstreepje, dat wel.

Heb het verder getest en het resultaat:

IE7 en Fx op verschillende pc's: werkt allemaal perfect, cookie wordt gezet.

Ik heb voor een aantal andere pc's (vier in het totaal) eerst alle cookies getrashed en daarna de website geopend waar de cookie gezet wordt. Ook elke keer getest door een andere taal te selecteren: dan wordt er wordt de bestaande cookie overschreven voor de nieuwe taal value. Resultaten:

Test 1: XP Home SP2 IE6: Werkt prima
Test 2: XP Pro SP2 IE6: Werkt prima
Test 3: XP Pro SP2 IE6 (Virtual Machine): Geen succes. Cookie wordt vanaf www.nu.nl geweigerd omdat deze gezet wordt vanaf software.tweakers.net. Het bekende privacy oogje krijg je te zien
Test 4: XP Home SP2 IE6: Idem als hierboven. Wordt ook geweigerd.

Voor alle pc's waren eerst cookies en temp internet files getrashed en security settings staan op standaard, niks aparts aangepast. Ook staat de website niet in een whitelist ofzo bij de IE security settings.

Erg vreemd probleem aangezien het zich niet bij IE7 voor doet, maar wel soms bij IE6 terwijl de configruaties indentiek zijn (XP home of prof, SP2).

Alex): wat bedoel je precies met P3P-policy? Google geeft een hoop verschillende links.

Iemand een idee in welke richting ik dit kan zoeken? Het werkt soms wel soms niet, dat is het hele vreemde van het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Ok, ik ga me eens verdieping in P3P. Laat het resultaat hier nog weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

Dit heeft er misschien helemaal niet mee te maken maar ik had laatst een soortgelijk probleem. IE6 in mijn virtual machine weigerde mee te werken met het zetten van cookies. Mijn probleem was toen dat ik een stand-alone versie van IE6 had gedownload om die naast IE7 te kunnen gebruiken in dezelfde VM. Met die stand-alone versie bleek iets mis te zijn met het schrijven van cookies; een update van de uitgever van die versie later bleek alles wel goed te werken.

De versie waar het mis ging had ik hier weg:
http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/standalone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Het was bij mij alleen IE6, dus geen standalone vanwege IE7 die er naast moest draaien.

Grappige nu is: heb geen problemen meer op de VM. Cookies werken goed, ook na trashen. Ga toch die P3P toevoegen
Pagina: 1