Toon posts:

Klein netwerk maken met internet sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even vragen of dit gaat werken of dat ik meer nodig heb.

Het volgende heb ik nu:
- 1 PC (Winme) met netwerkkaart voor @home
- 1 Laptop (Win 2000) met netwerkkaart.

Nu wil ik ze aan elkaar knopen en wou ik het volgende doen:

- 1 netwerk kaart bijplaatsen in mijn computer
- 1 UTP kabel tussen laptop en computer (kan dit met een gewoon UTP kabel of moet dit een crossover zijn)
- Internet sharing gebruiken van Winme

Werkt dit ?, ik heb helaas nog niet veel kaas gegeten van een netwerkje opzetten.

Bedankt Dennis

Verwijderd

Ja dat gaat prima werken.
De UTP kabel moet een crossover zijn.

Verwijderd

ik heb geen ervaring met winme maar wel met het internet sharing protocol van MS. Dit heb ik in win 98 nog nooit aan de gang gekregen. Misschien gaat het allemaal wat lekkerder als je een progje als winroute gaat gebruiken. Ik weet niet via welk protocol je de hele handel wilt opzetten maar als je niet zoveel ervaring hebt kan ik je netbeui aanraden. Als secondary protocol kan je dan tp/ip nemen, dan werken de meeste games ook nog over dat netwerk. Gebruik je netbeui dan kan je je Internet sharing het best opzetten met I-share (shareware). Dit progje werkt automatisch met het netbeui protcol. Geen moeilijke instellingen, loopt na install... SUc-7

Verwijderd

Ja werkt prima, heb je probbles just ICQ me ;)

Verwijderd

Werkt perfekt heb thuis ics draaien op adsl,
ff een tip zoek even op de bekende sites naar een ics config utility anders moet je in je me-bak in de registry gaan kloten en dat is niet fijn.Mail me maar als je links voor de utils wil hebben en andere vragen heb.