Ik heb een aantal files nodig uit een zogenaamde .RAQ backup file, gemaakt door een Cobalt webserver.
Aangezien m'n webhoster sinds gisteren de boel heeft geupgraded naar een ander systeem, kan ik de backup file niet meer door de webserver laten uitpakken.
Ik ben dus op zoek naar een manier om de .RAQ backup file geheel of gedeeltelijk uit te pakken, liefst op een windows machine.
Om het nog moeilijker te maken weet ik niet onder welke versie van Cobalt deze file is gemaakt, ik denk RAQ4.
Reeds een hoop gezocht en zelfs meerdere perl scripts gevonden die de .RAQ file zouden converteren naar een .TAR.GZ, daar zou ik al mee geholpen zijn.
Dit is er 1 van, ze komen allemaal op hetzelfde neer.
Maar zoals je al raad, daar komt dus een onbruikbare file uit en schiet ik niets mee op.
Ook even zelf de 'headers' verwijderd uit de .RAQ, maar ook dat leidde niet tot een goede tar.gz.
Momenteel zie ik even geen oplossing meer en hoop op een frisse kijk vanuit een andere hoek.
Doel: een of meerdere files uitpakken uit de .RAQ file.
Aangezien m'n webhoster sinds gisteren de boel heeft geupgraded naar een ander systeem, kan ik de backup file niet meer door de webserver laten uitpakken.
Ik ben dus op zoek naar een manier om de .RAQ backup file geheel of gedeeltelijk uit te pakken, liefst op een windows machine.
Om het nog moeilijker te maken weet ik niet onder welke versie van Cobalt deze file is gemaakt, ik denk RAQ4.
Reeds een hoop gezocht en zelfs meerdere perl scripts gevonden die de .RAQ file zouden converteren naar een .TAR.GZ, daar zou ik al mee geholpen zijn.
Dit is er 1 van, ze komen allemaal op hetzelfde neer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| #!/usr/bin/perl
# Andy Signer <blackhole at diediedie.org>
# removes the header out of a RaQ 4 backup file (*.raq) and write a
# normal tar.gz archive
#
# Original version by:
# Jeff Bilicki <jeffb at cobaltnet.com>
# removes the header out of a RaQ 2 backup file
###############################################################################
use strict;
my $infile;
my $outfile = "out.tar.gz";
my $header_start ="\%\%BACKUP_HEADER";
my $header_end = "\%\%END_XML";
if (@ARGV) {
$infile = $ARGV[0];
} else {
print "usage: stripheader.pl <file name>\n";
exit 1;
}
open (INFILE, $infile) or die "Can't open: $!\n";
open (OUTFILE, ">$outfile") or die "Can't open $!\n";
while (<INFILE>) {
if ( /^$header_start/ ... /^$header_end/ ) {
next;
}
print OUTFILE $_;
}
close(INFILE);
close(OUTFILE);
exit 0; |
Maar zoals je al raad, daar komt dus een onbruikbare file uit en schiet ik niets mee op.
Ook even zelf de 'headers' verwijderd uit de .RAQ, maar ook dat leidde niet tot een goede tar.gz.
Momenteel zie ik even geen oplossing meer en hoop op een frisse kijk vanuit een andere hoek.
Doel: een of meerdere files uitpakken uit de .RAQ file.
Alles kan stuk.