Toon posts:

InDesign] tekst wrap om objecten doet raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik ben een postertje aan het maken en nou wil ik dus het script van Pulp Fiction in de letters van Pulp Fiction.
Heb de tekst Pulp Fiction ingetikt en geconverteerd naar objecten. Hieromheen laat ik de tekst van het script wrappen. Zie screen shot voor de duidelijkheid.

Nu gaat die tekst alleen niet om meer dan 5 'stukjes' object heen. Heel raar.
Ik heb al gezocht in de help functie en op google, maar kan niets vinden.
Als ik de tekst in drie kolommen doe (zodat 1 kolom niet meer dan 5 'stukjes' object kruist) gaat het wel goed, maar dan loopt de tekst niet van links tot helemaal recht, maar per kolom naar beneden en dat wil ik niet.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/7835/scrnshtpstreb7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling/Kick:

Heb ondertussen ook maar ff QuarkXpress geinstalleerd. Als het hier wel mee kan hoor ik het ook graag.
Ben newbie met beide programma's, dus moet het voornamelijk hebben van de help files en google. Maar bij Quark kan ik eigenlijk alleen RunAround vinden en daar zit volgens mij niet de optie in die ik zoek.

Iemand die raad weet?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet dat je normaliter pas na 24 uur hoort te kicken ;)

Ik verplaats je topic even naar Graphics aangezien het daar beter tot z'n recht komt :)

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 18-10-2007 16:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil je wel helpen, maar ik heb echt geen flauw idee wat je probeert te bereiken. Ik zie het woord 'PULP FICTION' in beeld staan en over een aantal letters zie ik blauwe lijntjes.

Kun je niet in Illustrator een blok maken, waar je middels het Pathfinder palet de letters 'uitknipt'? Je hebt dan een soort sjabloon. In InDesign zet je dan het script als 1 lang tekstvlak achter elkaar (wordt genoeg gesproken in die film, toch :P ) en je gooit dat ding wat je in Illustrator hebt gemaakt eroverheen. Je woorden lopen dan wel door buiten de letters, maar daar kun je de vorm van het onderliggende tekstkader ook op aanpassen (witte pijltje, hoekpunten verslepen; pen-tool, meer hoekpunten bijtekenen).

Wanneer je je tekst in de letters wil krijgen, zul je er aan moeten denken dat hij echt heel nasty woorden gaat afbreken omdat die letters bochtig zijn. Hij kan ze niet naar iets van 1 mm buiten de letter laten lopen (ja, het kan wel, dan moet je als vul-vorm eigenlijk een vette letter nemen en die erachter zetten, dan krijg je weer problemen met je spacing, blablabla).

Als je mijn bovenstaande uitleg niet snapt, maar wel wil proberen, kan iemand anders je er maybe ff mee helpen. Ik ben voor het weekend weg :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip,

Het is ondertussen gelukt in Illustrator. Die doet wel gewoon normaal met zijn textwrap.
Denk dat de onduidelijkheid onstond omdat ik niet heb gezegd dat het om een poster van 1 bij 2 meter(!) gaat. De letters van 'PULP FICTION' zijn dan ook bijna een A4-tje groot en het volledige script past erin op lettertype 10.

Het is nu een PDF-je van 15 A3-tjes en 70MB.
Dus mocht iemand nog interesse hebben, dan kan ik het wel ergens hosten.

Zal nog wel een foto-tje van het eindresultaat plaatsen.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik heb wel interesse in het eindresultaat, wil ook een gave poster van pulp fiction ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wimpie007 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:23:
Ik heb wel interesse in het eindresultaat, wil ook een gave poster van pulp fiction ;-)
Fijn dat je daarvoor even een topic uit de prehistorie omhoog schopt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.