Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] muis werkt niet en documenten openen niet *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Hallo,

Ik heb sinds kort (vorrige week) een probleem met word 2007. Het gaat ALLEEN om word, dus niet om het hele office pakket.

Het probleem is als volgt:
Als ik dubbelklik op een document doe, opent hij word wel, maar laad niet het document. Dit kan ik echter wel via de openen knop in word doen. Maar het echte probleem is:
Ik kan niet meer klikken in word. De hele muis lijkt wel niet te reageeren. De knoppen in de taakbalk enzo kan ik wel doen, maar bijvoorbeeld geen tekst meer selecteren. Dat is heel erg lastig. Voor de rest werkt alles prima.

Wat ik al gedaan hebt:
- Office 07 5x opnieuw geinstalleerd
- normaal.dot verwijderd

Ik hoop dat 1 van jullie een oplossing weet.

Mattie

edit:
Ook als ik word afsluit krijg ik de melding "Word werkt niet meer".
Het is trouwens vista ultimate 32-bit
Afbeeldingslocatie: http://matthijsvanschooten.nl/word.jpg

edit:
Dit heb ik uit het logboek gehaalt:
D: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.4518.1014, Microsoft Office Version: 12.0.4518.1014. This session lasted 9 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

[ Voor 13% gewijzigd door Mattie112 op 17-10-2007 16:27 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak je wel de juiste normal.dot? 2007 heeft namelijk nu een normal.dotm

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mattie112
Ja, die heb ik verwijderd. Ik heb het even gechekt en het is inderdaad .dotm bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt natuurlijk wel alle updates geinstalleerd?
Een uninstall laat naast dotm nog wel meer achter. Check How to uninstall the 2007 Office system if you cannot uninstall it by using the "Add or Remove Programs" feature even. Voor die tijd kan je checken of er rare plugins actief zijn (of bijv. een hyperactieve virusscanner) en wat er precies gebeurt bij dubbelklikken van een .doc/.docx bestand: zie Filetypes in de verkenner opties als het in Vista ook daar zat, kan ik me niet herinneren op deze XP laptop :X .

Dan pas ik ondertussen de topictitel aan, aangezien alleen 'WORD 2007' weinig zegt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mattie112
De updates had ik geinstalleerd ja. Ik zal hem even verwijderen met alles wat in die link staan (bedankt). Ik laat het dan wel even weten

(en inderdaad, was ik de helft van het topic vergeten 8)7 )

• Mattie112
Helaas, helaas. Na alles gedaan te hebben wat er in die link stond F_J_K, werkt het na een reinstal nog steeds niet. Wat bedoel je precies met dat filetypes?

• Mattie112
Ik ga vanaf vandaag 1 week op vakantie, ik kan dus even niet reageren als iemand hier wat post. Zodra ik terugkom zal ik jullie (hopelijk) oplossingen even proberen.
Bedankt alvast

Mattie

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Filetype/bestandstype: ik doel op de definitie van wat er gebeurt als je dubbelklikt op een bestand met extentie .docx. In mijn geval (XP, Off2007) dus "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE" /n /dde
en DDE bericht: [REM _DDE_Direct][FileOpen("%1")]
Toepassing: WinWord
Onderwerp: System

Maar als de rest niet helpt zal ook dat niet voldoen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Het probleem dat ik niet kan klikken in Word 2007 heb ik ook. Scrollen is wel mogelijk en als ik over een tabel ga veranderd mijn muisicoon ook. Alles updates zijn geinstalleerd en ik heb het sinds ik gewerkt heb met een template gemaakt in Word 2000.

edit:
Daar begon het mee, maar ik merk nu ook dat het openen van word documenten niet meer mogelijk is door er direct op te klikken... help?!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 15:37 ]

Verwijderd

Het probleem is redelijk simpel op te lossen. Verwijder de volgende register sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Data

Alle office programma's moeten wel afgesloten zijn. Start daarna Word en het probleem is verleden tijd, succes!

Verwijderd

Helaas ondertussen is het probleem bij mij weer terug gekomen. Als ik Word sluit, de sleutel weg gooi en opnieuw start dan werkt het weer voor ongeveer 5 minuten... Ik begrijp er niks van...

Verwijderd

Daar ben ik weer :)

Als ik Word opstart met word /A dan werkt alles wel prima. Dit betekend dus dat het probleem in een ADDIN zit, maar ik weet niet hoe ik ze per stuk kan uitschakelen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

Extra -> Sjablonen en invoegtoepassingen. Maar evt. ook Alt-F11 -> Invoegtoepassingen -> Beheer

Edit: dat is in Wd2003. In Wd2007 weet ik het niet meer uit mn hoofd. Maar zoek dus op invoegtoepassingen.

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2007 15:08 ]

• Mattie112
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:
Het probleem is redelijk simpel op te lossen. Verwijder de volgende register sleutel:

Alle office programma's moeten wel afgesloten zijn. Start daarna Word en het probleem is verleden tijd, succes!
GEWELDIG!
tot nu toe werkt dat perfec, ben benieuwd hoelang het doort voordat ie weer stopt, maar dan zal ik dat andere even proberen. Mag ik vragen waar je deze oplossing gevonden hebt?

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb het zelfde probleem, echter werken geen van de oplossingen van hierboven bij mij.. Iemand misschien nog een andere oplossing ?

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11 10:51
Mattie112 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:02:
[...]

GEWELDIG!
tot nu toe werkt dat perfec, ben benieuwd hoelang het doort voordat ie weer stopt, maar dan zal ik dat andere even proberen. Mag ik vragen waar je deze oplossing gevonden hebt?
Ik had net hetzelfde probleem en die regedit fix werkt hier ook perfect.

Ik denk dat hij de oplossing gehaald heeft van MS Support.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik had alle bovenstaande oplossingen geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet (Windows XP prof, Office 2007).
Bij mij was het een invoegtoepassing (Powerdesigner) die dit probleem veroorzaakte.

Om te kijken welke invoegtoepassingen er zijn geïnstalleerd voor word 2007 ga je naar start > opties voor word > invoegtoepassingen.

Daarna kun je alle onderdelen langslopen door bij beheren een onderdeel te kiezen en te klikken op beheren. Daarna kun je invoegtoepassingen die niet standaard van Microsoft zijn en die je niet nodig bent daar verwijderen.

Dit was bij mij de oplossing, hopelijk kan ik hiermee ook andere tweakers helpen :).

Tweakers Discord

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54

Koppensneller

winterrrrrr

tweakduke schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:57:
Ik had alle bovenstaande oplossingen geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet (Windows XP prof, Office 2007).
Bij mij was het een invoegtoepassing (Powerdesigner) die dit probleem veroorzaakte.

Om te kijken welke invoegtoepassingen er zijn geïnstalleerd voor word 2007 ga je naar start > opties voor word > invoegtoepassingen.

Daarna kun je alle onderdelen langslopen door bij beheren een onderdeel te kiezen en te klikken op beheren. Daarna kun je invoegtoepassingen die niet standaard van Microsoft zijn en die je niet nodig bent daar verwijderen.

Dit was bij mij de oplossing, hopelijk kan ik hiermee ook andere tweakers helpen :).
Dat kan ik bevestigen. Echter bij mij keerde de invoegtoepassing steeds terug. Mijn oplossing daarvoor was het hernoemen van de DLL die geladen werd. Een beetje rigoureus, maar ik kreeg het anders niet voor elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:

Dit werkt voor mij super!
Bedankt! :)
Pagina: 1