[VISTA] iPAQ synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik probeer nu al een hele tijd mijn HP iPAQ te synchroniseren. Ik gebruik nu Windows Mobile Device center aangezien activesync niet meer werkt in vista.

Installeren lukte vlot, hij herkent het apparaat en kan er ook bestanden van importeren maar synchroniseren lukt maar niet.

Krijg steeds deze fout: ActiveSync encountered a problem on the desktop.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik kick dit topic met een aantal mogelijke oplossingen. Aangezien ik hier dagen mee heb lopen prutsen (en de oplossing schandalig simpel was in mjin geval) wil ik bij deze mijn kennis delen, wellicht t.b.v. de search :) Het schijnt een zeer veel voorkomend probleem te zijn (veel te vinden met google, athans: veel vragen maar veel minder antwoorden).

Dit probleem schijnt zich meestal voor te doen met Outlook 2007, icm Vista en WMDC (Windows Mobile Device Center), de opvolger van ActiveSync. Ondanks dat de naam anders is geworden, is de foutmelding nog hetzelfde, maar goed.

Oplossingen die ik heb gevonden van makkelijk naar moeilijk:

1. Je probeert dingen te syncen waar in Outlook nog niks van is. Als je bijv. Tasks hebt aangevinkt maar er zijn geen tasks in Outlook, moet je even snel in Outlook een task aanmaken en dan zal het lukken. Dit was bij mij het geval (sjongejonge, ben je ook 3 dagen verder *#&$&# :X )

2. Ga in Outlook 2007 naar help, office diagnostische gegevens, voer de test uit. Dit kan vrij lang duren. Voer eventuele reparaties uit.

3. Outlook deinstalleren, rebooten, outlook installeren, ga naar configuratiescherm-->email, verwijder het emailprofiel, maak een nieuwe, sync

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.