Toon posts:

PC start niet meer op na zware game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, meer kan ik er niet van maken...

Ik wilde (ondanks de belachelijke systeemeisen) even kijken in hoeverre stranglehold op m'n PC te spelen is.
Ik start het op, ben net klaar met het aanpassen van de instellingen en nét voordat ik op Start game wil drukken => Poef, beeld weg.

PC bleef nog wel gewoon lopen, maar beeld was simpelweg niet terug te krijgen.

Rebootje dan maar > Niks.
Bios resetje? Niks.
(Vrij nieuwe) videokaart naar de kloten dan :?. Nope, andere videokaart geeft ook geen beeld.
Andere voeding? Nope, nog steeds niks.

Long story short, ook het geheugenbankjes verwisselen en met een andere monitor proberen leverde niets op en eigenlijk blijft alleen nog het mobo over.

Echter, mobo is vrij nieuw (jaja, I know, alles kan kapot, maar toch...) en alles líjkt gewoon te werken.
Harde schijf gaat draaien, er wordt naar het diskettestation gezocht en het is gewoon té toevallig dat net tijdens het draaien van een zwaar spel het moederbord plotseling zou overlijden.
En in het geval van een plotseling overlijden lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat het systeem nog gewoon doordraait...

Anyway, ik ben een beetje door m'n opties heen, dus iemand hier nog een idee?

Asus A7N8X-E Deluxe
Amd athlon xp 2500+ barton
Winfast A400 GT

Verwijderd

kabels scherm goed vast ???? sorry ff schekken

xp in beperkte mode opstarten?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 15:35 ]

Verwijderd

Bij mijn oude pc heb ik ook ooit zoiets gehad, ik was met de beeldscherminstellingen aan het spelen, totdat ik een instelling pakte die mijn pc / beeldscherm niet ondersteunde.

geeft je beeldscherm enige melding van iets? No Signal of weet ik veel wat?

Verwijderd

Krijg je het bios wel gewoon te zien? En kun je dan niet in veilige modus opstarten? Dat zou als het goed is een te hoge resolutie of refresh rate (wat misschien de oorzaken zijn) teniet doen, aangezien veilige modus opstart met default VGA drivers, dus enige wijzigingen die misschien zijn gemaakt in de settings van je normale drivers zijn dan niet meer van toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:38:
Krijg je het bios wel gewoon te zien? En kun je dan niet in veilige modus opstarten? Dat zou als het goed is een te hoge resolutie of refresh rate (wat misschien de oorzaken zijn) teniet doen, aangezien veilige modus opstart met default VGA drivers, dus enige wijzigingen die misschien zijn gemaakt in de settings van je normale drivers zijn dan niet meer van toepassing.
Nope, bios boot niet en er zijn zelfs geen mobo piepjes te horen...

Het enige teken van leven wat ik in feite nog krijg is de harde fluittoon als ik geen power aansluit op de videokaart... Maar dat is dan ook direct het enige teken van leven naast het draaien van de hdd en de dvd-brander...

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Monitor de geest gegeven?! AGP poort gefrituurt?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
ODF schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:42:
Monitor de geest gegeven?! AGP poort gefrituurt?!
Al getest met een andere monitor en heb geen PCI kaart om de AGP slot uit te sluiten als oorzaak..

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
heb je geen andere pc tot je beschikking om je videokaart te tesen?
Het lijk inderdaad toch aan je moederbord te liggen, vooral omdat ook de boot niet te zien is.
Misschien is je andere (agp) videokaartje ook stuk(gegaan), door je mobo of door wat dan ook.

Probeer ze daarom eens in een andere pc.

Ctrl+k

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kale setup op tafel met andere videokaart en andere monitor ?

FAQ, hang en opstartproblemen kom je ook een heel eind mee denk ik.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 09:16

Murk

Is this thing on?

Clrmos op het moederbord heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd?

doe es opstarten zónder vga-kaart, dus dat hij vanzelf de onboard graphics chip gebruikt?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Zware game -> alle onderdelen moeten flink aan de bak -> stroomtoevoer schiet omhoog
Dan zou ik zelf in de richting van PSU / moederbord gaan denken.

Maar probeer inderdaad eens tips uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen :)

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem gehad ook alles geprobeerd niks hielp nu heb ik het moederbord terug gestuurd en dat bedrijf (alternate) zei dat het moederbord inderdaad defect was en ze gingen het terug sturen naar de fabriek tot nu toe nog niks van gehoord..... dus als ik jou was gewoon terug sture

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-05 12:41
Als het inderdaad zijn moederbord zou zijn. Kan hij het misschien wisselen. maar...

Je geeft aan dat je een vrij nieuwe videokaart hebt, dus je hebt hem er later in je pc gestopt.
Volgens mij heb je de voeding toen niet vervangen, dit kan er voor gezorgd hebben dat je voeding gewoon te veel werd gestressed en daarom zou het zichzelf, je mobo en (misschien ook andere onderdelen) heeft laten koken. Test zoiezo ook de PSU.

Maar in jou geval zou ik zeggen dat je pc zijn tijd heeft gehad.

Computers are useless. They can only give you answers.

Pagina: 1