Hoge ping van invloed op andere spelers?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminair
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 09:19
Hallo, ik ben nogal nieuw op GoT, maar dit is aan het veranderen.

Een vriend van mij beweert dat als je in een game een te hoge ping hebt, je andere spelers beinvloed.
Dat wil zeggen, dat zij ook een hoge ping krijgen.
Ook zegt hij dat de server meer kracht nodig heeft om de berekeningen te doen van o.a. de bewegingen van de speler met de hoge ping.

Klopt dit, of slaat het op kaas? En waarom is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met een hoge ping krijgt de server gewoon laat de berichten door van de user (bijvoorbeeld: move, schiet oid). Deze user zie je dan ook vaak schokkerig moven en laat reageren. Ik verwacht hierdoor niet dat het invloed heeft op de server. Maar kan het ook volledig fout hebben ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van de netcode van een game kunnen spelers met een hoge ping wel een oneerlijk voordeel hebben doordat ze zelf als het ware schokkend door het level vliegen, waardoor de tegenstander ze moelijker kan raken. Daarom kicken sommige servers in sommige games mensen met een te hoge ping, niet omdat ze de ping van anderen omhoog halen, maar omdat het niet leuk is om tegen zulke mensen te spelen.

Wat voor effect een hoge ping op de gameplay heeft is dus sterk afhankelijk van welke game je speelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminair
Dat dacht ik dus ook. Het is dus goed om te erkennen dat ping niets te maken heeft met die van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luminair schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:14:
Dat dacht ik dus ook. Het is dus goed om te erkennen dat ping niets te maken heeft met die van anderen?
Nee, dat hoort inderdaad geen verband te hebben. De ping-waarde is puur een indicatie van hoelang een client erover doet om de server te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

@hierboven, zelf zien ze ook de andere gewoon vrolijk rond 'vliegen', omdat zij ook niet continue de lokaties doorkrijgen. Hoge ping werkt dan gewoon 2 zijdig.

Maar het verhaal dat de server meer rekenkracht nodig heeft? Enige wat ik me daarbij kan bedenken dat bij sommige servers 'vloeiende' bewegingen worden berekend (CoH is voorbeeld daarvan - je ziet daar nooit echt mensen 'teleporten'). Alleen dat kan natuurlijk ook client-side worden gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2007 15:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luminair schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:14:
Niet helemaal waar naar mijn idee. Iemand met een hoge ping ( dan bedoel ik minstens 80+) is moeilijker te raken, terwijl hij geen moeite heeft om jou te raken. Dit omdat hij jou gegevens wel op tijd binnenkrijgt , maar jij zijn gegevens niet, dus die kogel die raak was , volgens jou, gaat dus mis ;)

Dus, nee, je kan de ping van anderen niet beinvloeden, maar je hebt wel last van mensen die laggen ( hoge ping hebben ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik weet zo niet meer bij welk spel dat was(wel een oudere) maar daar kregen andere spelers ook een hoge ping als er eentje was met een hoge ping. Dit was vrij duidelijk want nadat de veroorzaker gekickt was kreeg iedereen weer normale ping. Dit was een redelijk veel voorkomende zaak bij dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het is meestal niet de hoge ping die vervelend is voor andere players, het is vooral de loss die er vaak mee gepaard gaat die het irritant maakt. Als je teveel loss hebt, ga je ook warpen waardoor het spel in veel gevallen minder speelbaar of zelfs onspeelbaar wordt. Van teveel loss krijg je ook lag door een gebrek aan informatie van de server.

Als je een ping van 150 hebt en geen loss, zijn de meeste spellen vaak nog prima speelbaar. Zodra je daar een dikke loss bij krijgt, is het niet leuk meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 17-10-2007 15:21 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminair
SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:17:
@hierboven, zelf zien ze ook de andere gewoon vrolijk rond 'vliegen', omdat zij ook niet continue de lokaties doorkrijgen. Hoge ping werkt dan gewoon 2 zijdig.

Maar het verhaal dat de server meer rekenkracht nodig heeft? Enige wat ik me daarbij kan bedenken dat bij sommige servers 'vloeiende' bewegingen worden berekend (CoH is voorbeeld daarvan - je ziet daar nooit echt mensen 'teleporten'). Alleen dat kan natuurlijk ook client-side worden gedaan.
Idd. In WoW zie je mensen ook nooit echt teleporten, maar wel retensnel ergens heen rennen na het laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

Niet helemaal waar naar mijn idee. Iemand met een hoge ping ( dan bedoel ik minstens 80+) is moeilijker te raken, terwijl hij geen moeite heeft om jou te raken. Dit omdat hij jou gegevens wel op tijd binnenkrijgt , maar jij zijn gegevens niet, dus die kogel die raak was , volgens jou, gaat dus mis ;)

Dus, nee, je kan de ping van anderen niet beinvloeden, maar je hebt wel last van mensen die laggen ( hoge ping hebben ).
80 hoog? :P In FPS inderdaad wel, in MMO's is dit 'bijzonder laag'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:24:
[...]

80 hoog? :P In FPS inderdaad wel, in MMO's is dit 'bijzonder laag'.
Hehe, ik heb geen ping van 80 in mijn mmo's hoor :), ligt een stuk lager 8) . Misschien dat mijn fps ( frames per second , niet first person shooter) wel rond de 80 ligt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defector schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20:
Ik weet zo niet meer bij welk spel dat was(wel een oudere) maar daar kregen andere spelers ook een hoge ping als er eentje was met een hoge ping. Dit was vrij duidelijk want nadat de veroorzaker gekickt was kreeg iedereen weer normale ping. Dit was een redelijk veel voorkomende zaak bij dat spel.
Hele oude versies van Half Life hadden dat. Maar dat is al heel lang gefixed.

Live for Speed heeft er nog wel last van, niet tijdens 't rijden maar wel als je bijv. de pits in wil. Ook collision detection doet 't niet helemaal goed, waardoor je auto soms heel hard wegvliegt als je tegen een lagger aanrijdt (of andersom) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

Hehe, ik heb geen ping van 80 in mijn mmo's hoor :), ligt een stuk lager 8) . Misschien dat mijn fps ( frames per second , niet first person shooter) wel rond de 80 ligt :P
denk dat we verkeerde kant op lezen met 'laag' en 'hoog', bedoelde dus dat menig MMO ruim over 100ms gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik had een tijdje terug een hele clan op mijn server met allemaal een ping van precies 250. Terwijl alle andere spelers gewoon wisselende pings hadden. Een paar dagen aangekeken en daarna allemaal geband. Was dus gewoon een cheat die er inderdaad voor zorgde dat deze spelers moeilijker te raken waren. De server had het er niet moeilijker mee en andere spelers onderling heb ik er ook niet over gehoord.
Pagina: 1