Toon posts:

Laptop valt uit tijdens formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik wil mijn laptop formateren en tijdens het startproces (het booten van de dvd van windows xp leest hij alle hardware in. Daarna valt de hele laptop uit.

Weet iemand hoe dit komt? En wat de eventuele oplossing is? Heb ook al een memtest gedaan maar er werden geen fouten gevonden.

Alvast dank voor eventuele hulp.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
Doe eens je harde schijf testen met de tools van je hd fabriekant.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
eum, tijdens het opstarten van de cd? dan is hij toch nog niet aan het formateren?
kijk een voor krassen op de cd? zoja download een windows xp cd via torrents en gebruik je eigen LEGALE windows key (het is dan niet illegaal!)

want ik denk dat je cd een beetje beschadigd is

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

oddish2211 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:10:
eum, tijdens het opstarten van de cd? dan is hij toch nog niet aan het formateren?
kijk een voor krassen op de cd? zoja download een windows xp cd via torrents en gebruik je eigen LEGALE windows key (het is dan niet illegaal!)

want ik denk dat je cd een beetje beschadigd is
Astublieft, dan zal de laptop nooit uitvallen, maar een bootdiskfailure geven.

@TS: kijk uit met schijfjes vanaf torrents, heb vaak genoeg een schijfje gehad met built-in keylogger/trojan/ed... Niet doen dus. Veiliger is ergens een origineel schijfje scoren :)

Hoelang hebt ge gememtested?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Dit kan niet want op een andere pc werkt hij perfect. Tijdens het formateren valt de laptop uit anders niet. Heb een legale windows key.

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf test gedaan 1 fout hersteld maar het uitvallen blijft. Zijn er nog andere oplossingen?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
en hoe heb je je schijf getest dan, en welke fout kreeg je?

gang is alles

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 08:45

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je iets meer informatie geven, welke laptop is het, heb je hem dan aan de accu hangen of aan het netstroom, op welk moment precies (bij hardware herkennen)

Is het soms een vista laptop waar je nu XP probeert op te installen (want dan kan de s-ata controller in de verkeerde stand staan (ahci ipv compatible).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
met discchecker

kan de fout die hij gaf niet direct terug vinden. Maar ze is intussen gerapareerd

Verwijderd

Topicstarter
het is een medionlaptop hij hangt aan netstroom. Hij valt u bij het kiezen van de partitie die ik wil formateren. Maar soms begint hij met formateren en valt plots uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 19:18 ]

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:13:
met discchecker

kan de fout die hij gaf niet direct terug vinden. Maar ze is intussen gerapareerd
Wat voor laptop heb je, wat zijn de specificaties, leeftijd enz.

Warom wil je hem opniew installeren, deed hij dit ook met de oude installatie?.

Heb je al eens geprobeerd om memtest 24uur te laten draaien?

Probeer anders eens om een live linux distro op te starten en er dan wat mee te spelen, kijken of het dan ook gebeurd.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Verwijderd

Topicstarter
Een memtest is ook al gebeurd een hele nacht

Verwijderd

Volledig off-topic, maar enkele van jullie moeten écht terug naar de basisschool. Wat een zinsopbouw.. 8)7 Overigens is de TS ietwat zonder informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon mijn schijf kuisen. Eens er alles opnieuw opzetten. De laptop is een medionlaptop 2 jaar oud Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PIETERLAPTOP
Naam gebruiker Pieter Van Tieghem

Moederbord
CPU Type Mobile Intel Pentium M 740J, 1733 MHz (13 x 133)
Moederbordnaam MEDIONPC WIM 2040
Moederbord Chipset Intel Alviso i915PM
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (09/22/05)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart Radeon X550/X700 Series (128 MB)
Video kaart Radeon X550/X700 Series (128 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]
Monitor Generic Television

Multimedia
Geluidskaart Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-1]

Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801FBM Ultra ATA Storage Controllers - 2653
Harde schijf SAMSUNG HM100JC (93 GB, IDE)
Optische Station MATSHITA DVD-RAM UJ-841S
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 51073 MB (32373 MB vrij)
D: (NTFS) 29564 MB (12864 MB vrij)
E: (FAT32) 14717 MB (10228 MB vrij)
Geheugencapaciteit 93.1 GB (54.2 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Japans PS/2-toetsenbord (106/109 toetsen)
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection (192.168.1.4)
Netwerkkaart Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC

Peripherieapparaten

USB1 apparaat Intel 82801FBM ICH6-M - USB Universal Host Controller [B-1]
USB2 apparaat Intel 82801FBM ICH6-M - Enhanced USB2 Controller [B-1]
USB-apparaat BCM92045NMD
USB-apparaat Fingerprint Sensor
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant)
Batterij Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode
Batterij Microsoft AC-adapter

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 19:26 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
en hoe formateer je? snel of langzaam?

stel dat er een "kritieke fout" op de helf van je schijf zit, zou je er met snel formateren geen last van moeten hebben!

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik langzaam zodat de schijf heringedeeld wordt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:19:
Volledig off-topic, maar enkele van jullie moeten écht terug naar de basisschool. Wat een zinsopbouw.. 8)7 Overigens is de TS ietwat zonder informatie.
Volledig mee eens. De laatste tijd raakt Tweakers.net steeds meer 'vervuild' met <18 jarige MSN sprekende superfanboys die slechte TS'en maken, geen interpunctie, spelling en grammatica (en dus ABN) hanteren, niet zoeken en totaal geen moeite doen en GoT een helpdesk vinden. Maarja...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BlackRageNL
  • Niet online
The Triad schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Volledig mee eens. De laatste tijd raakt Tweakers.net steeds meer 'vervuild' met <18 jarige MSN sprekende superfanboys die slechte TS'en maken, geen interpunctie, spelling en grammatica (en dus ABN) hanteren, niet zoeken en totaal geen moeite doen en GoT een helpdesk vinden. Maarja...
Pardon zeg, er zijn ook mensen die wel op hun grammatica proberen te letten. Zelfs ik met mijn dyslexie. Wat jij nu doet is alle mensen die onder 18 zijn generaliseren. Ik moet wel zeggen dat de TS'en niet meer zijn wat ze geweest zijn nee, maar die geldt niet voor iedereen. Maar wees is eerlijk, schat mij is op leeftijd in, ik kan je alvast vertellen dat ik absoluut geen 18> ben.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er 22 en ben een mindervalide persoon. Aan mijn zal de vervuiling niet liggen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Tuurlijk, ik hoef ook niet iedereen over een kam te scheren, maar tenminste een spellingchecker eroverheen halen lijkt me geen grote moeite, zelfs als heb je dyslexie? Ik zeg niet dat jij bij die groep behoort maar er zijn gewoon veel te veel mensen die zich beter op msnforum.nl of beginnersweb.nl kunnen nestelen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BlackRageNL
  • Niet online
The Triad schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:54:
Tuurlijk, ik hoef ook niet iedereen over een kam te scheren, maar tenminste een spellingchecker eroverheen halen lijkt me geen grote moeite, zelfs als heb je dyslexie? Ik zeg niet dat jij bij die groep behoort maar er zijn gewoon veel te veel mensen die zich beter op msnforum.nl of beginnersweb.nl kunnen nestelen.
Doe dat dan ook niet. En dat sommige mensen beter ergens anders aankunnen kloppen met hun problemen kun je ook op een normale manier melden. En mensen meteen voor MSN sprekende superfanboys die slechte TS'en maken uitmaken is ook niet helemaal zuivere koffie niet ?
En let jij nou zelf ook even op je taal gebruik, want dit is nou niet bepaald een vloeiende zin: zelfs als heb je dyslexie

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
http://www.lekkerboeiend.nl/

dont like it, dont read it.

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat het probleem kan zijn eigenlijk. Heb dan zelf geen problemen, maar vind het toch altijd leuk om oplossingen te lezen.

Misschien een idee om verder te gaan Ontopic.
Pagina: 1