Toon posts:

Thrustmaster Dual Analog 3.2: probleem rechter analog stick

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Peripheral: Thrustmaster Dual Analog 3.2

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/5/4/00033045/s_00033045.jpg

Driver: geen, gewoon plug and play. In de meeste games worden de buttons wel correct gemapt wegens de standaard layout van het ding.

Probleem: rechter analog stick wordt meestal niet correct herkend en gebruikt in games.

Ik heb gevonden dat de linker analog stick 'slider' genoemd wordt, en de rechter 'z-direction' (correct me if i'm wrong) Het gaat dus over de z-direction en het lijkt erop dat deze qua richting en axes 90 graden verkeerd gemonteerd staat? :? Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar goed.

In games zoals prince of persia, splinter cell en tomb raider legend wordt die stick gebruikt om de camera rond te bewegen. Dus links-rechts is links-rechts bewegen, boven-onder is boven-onder.

In mijn geval is boven-onder de camera in het horizontale vlak bewegen, en links-rechts de camera in het verticale vlak bewegen. Vrij irritant, zeker omdat de andere buttons wel correct hun ding doen. (meestal zelfs default zoals gezegd).

Ik weet dat het een cheap ding is, maar dat mag geen excuus zijn. De rest werkt gewoon goed, dus om nu alleen hiervoor een andere te moeten kopen? Ik ben er verder ook tevreden mee, dus ik koop liever geen logitech van 30 euro als het met deze ook zou kunnen.

Kan ik hier iets aan doen, of heeft iemand hetzelfde probleem?

Ik weet dat er software bestaat om keyboard acties te mappen op een gamepad, maar deze is betalend (slechts dertig dagen trial) en niet echt een oplossing imo

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een foutje in mijn beschrijving. Ik merkte dat slider en Z rotation (Rz) de twee richtingen zijn die bij de rechter stick horen. (zoals x en y bij de linker stick).

In tomb raider legend kan ik in het menu kiezen: slider/Z rotation of Z rotation/slider, en één van beide levert de correcte config op. (dus horizontaal=horizontaal bewegen van camera, enz...)

Waarom die dingen Slider en Z rotation noemen, geen idee. Zal wel een 'historische' reden voor zijn.

Blijft een feit dat ik die volgorde niet kan aanpassen in andere games, dus beetje jammer dat het allemaal niet meteen correct herkend wordt. Misschien moet ik dan toch aan de logitech met goede driver, maar ergens heb ik ook wel een voorkeur voor simpliciteit, en dus een apparaat dat plug and play meteen werkt zoals het hoort. Muv dat rechterstick issue natuurlijk...