[Dual Screen]Applicatie houdt max resolutie van 1 scherm aan

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik loop tegen een probleempje aan met een bepaalde applicatie die ik voor mijn werk gebruik.

Ik draai onder Windows XP een dual screen setup, icm twee videokaarten. (Ati Radeon Xpress 1100 en een Ati Radeon X1300) Beide monitoren staan ingesteld op de resolutie 1280x1024.

Voorheen gebruikte ik een Matrox kaart om twee schermen aan één videokaart te hangen. Resolutie 2048x768. Hier had ik geen problemen.

Nu het probleem:
De bewuste applicatie is een programma om documenten op te maken en een dual screen opstelling is daarbij een must. Echter als ik nu de applicatie probeer te maximaliseren over twee monitoren dan blijft de maximale grootte van het werkvlak gelocked op 1280 breed. Als ik de resolutie aanpas, wordt de maximale breedte ook aangepast. Slepen in de onderhoek werkt ook maar tot de maximale resolutie van één scherm.

Ik zoek nu een manier om het programma bijvoorbeeld 2560 breed te maken.

Dit is wat ik heb geprobeerd:
- Ultramon, de extra knoppen verschijnen niet in de bovehoek en ook een rechtermuisklik op de taakbalk geeft geen optie maximize to desktop.
- Alle instellingen binnen Catalyst Control Panel geprobeerd. Er zit wel een optie in om de resolutie in te stellen op 2560x1024 alleen werkt deze vermoedelijk niet omdat het om twee videokaarten gaat.
- Intenet zoektocht, geen resultaten.
- De opties van de applicatie zelf uitgeplozen. Ook hier geen opties aanwezig.
- De vraag is ook voorgelegd aan de leverancier van de software. Tot op heden heb ik nog niets gehoord.

Vandaar dat ik het hier probeer. Iemand een oplossing of tips?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoe heet deze applicatie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BillSpaarbank
  • Niet online
ODD, ofwel Océ Document Designer

Verwijderd

Ik heb wel ene oplosing, maar die ga jij niet leuk vinden.
nVidia heeft standaard in z'n driver de optie je desktop uit te rekken over beide schermen, zodat wat jij wil kan. ATI heeft dit niet, althans ik heb het in mijn X1950XTX nooit kunnen vinden.
Als je het scherm 2560 breed wilt maken is een 30" scherm misschien een handigere oplossing, alhoewle ik gok dat de kans dat je die krijgt nóg kleiner is dan de kans op een nieuwe graka in je desktop.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 08:26
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch ff:

Wat nu als je de applicatie windowed maakt en 'zelf maximaliseert' over de 2 schermen? of is dat niet mogelijk in de applicatie?

What a fine day for Science! | Specs

• BillSpaarbank
  • Niet online
Harmsen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:11:
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch ff:

Wat nu als je de applicatie windowed maakt en 'zelf maximaliseert' over de 2 schermen? of is dat niet mogelijk in de applicatie?
Het is geen domme vraag :) Maar dat werkt ook niet, je kunt hem slepen tot de maximale resolutie van één scherm. Je kunt de applicatie dus wel half op beide schermen draaien maar dat heeft ook weinig zin.

Dat van die 30" zal ik eens proberen bij mijn baas, alhoewel ik denk dat ik ergens een schop krijg...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk dat het een goedkopere oplossing is om beide schermen op 1 kaart aan te sluiten. Als het goed is kan ATi Catalyst dan ook een stretch van je bureaublad doen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

Kan Ultramon er niets mee?

GC.Collect();

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mojo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:25:
Ik denk dat het een goedkopere oplossing is om beide schermen op 1 kaart aan te sluiten. Als het goed is kan ATi Catalyst dan ook een stretch van je bureaublad doen.
We hebben de Matrox boxen nog liggen, alleen deze zijn weer beperkt tot 2048x768
Beide kaarten hebben maar één monitor aansluiten. Een andere videokaart zou inderdaad een oplossing zijn. Ik hoopte alleen dat het softwarematig was op te lossen.
Zoals ik al zei :)
BillSpaarbank schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:36 Zoals ik al zei :):
Dit is wat ik heb geprobeerd:
- Ultramon, de extra knoppen verschijnen niet in de bovehoek en ook een rechtermuisklik op de taakbalk geeft geen optie maximize to desktop.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 11:56
Ik heb hier ook een multimonitor-setup met twee verschillende ATI-kaarten maar kan je probleem niet reproduceren. Dat wil zeggen, maximize werkt altijd maar binnen 1 monitor maar met slepen rechtsonder kan ik een window wel over twee (of drie) schermen uitrekken.

Probeer eens of je het via een autohotkey-script voor elkaar kunt krijgen. Autohotkey is een gratis programmaatje waarbij je allerlei windows-acties kunt scripten. Met het command WinMove kun je de positie en grootte van een window instellen en aan een bepaalde toetsencombinatie hangen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1